Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska The Times, widownia „Wiadomości” w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób – to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały „Wydarzenia” (2,3 mln widzów – mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej) i „Panorama” (1,4 mln widzów – mniej o 12,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Najmniej widzów straciły „Fakty” TVN, które śledziło 3,6 mln osób (o 1 proc. mniej). Główne wydania serwisów informacyjnych, mimo widocznego spadku oglądalności, mają jednak stałych widzów. Co wpływa na popularność danych dzienników?
Najnowszy raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przynosi odpowiedź na to pytanie. Analiza porównawcza czterech najważniejszych dzienników informacyjnych: „Wiadomości”, „Wydarzeń”, „Panoramy” oraz „Faktów”, wyraźnie pokazuje różnice i podobieństwa w programach informacyjnych. Dobór tematów jest zbliżony we wszystkich stacjach. Dominuje polityka i doniesienia o wypadkach i katastrofach. Zauważyć można również pewne różnice – telewizja publiczna w dziennikach informacyjnych więcej miejsca poświęca tematyce związanej z kulturą i sprawami dotyczącymi Kościoła. Z kolei dziennikarze TVN i Polsatu stawiają na zabawne, ironiczne komentarze, dzięki czemu dzienniki tych stacji mają nieco lżejszą, ciekawszą formę.
Wyraźne podobieństwo widoczne jest w kwestii związanej z liczbą przedstawicieli danego ugrupowania, pojawiających się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych. Z raportu wynika, że we wszystkich stacjach najczęściej występowali politycy PiS-u, co ciekawe – także w bojkotowanym przez nich TVN-ie.
Osobny temat raportu to antenowe wpadki – językowe, techniczne i merytoryczne. Najmniej błędów przydarzyło się wydawcom „Faktów”, którym należy pogratulować profesjonalizmu. Resztę… taktownie przemilczymy.
Dobór tematów, charakter przekazu oraz profesjonalna realizacja programu z pewnością znacząco wpływają na popularność poszczególnych programów. Wyniki oglądalności dobitnie pokazują, że widz spragniony jest raczej nieco lżejszej, nowocześniejszej formy dziennika telewizyjnego.
Raport (pdf): www.press-service.com.pl/pl/aktualnosci/art28
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!