iTunes, największy na świecie internetowy sklep multimedialny, bez problemów działa w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech. Polska oraz inne byłe kraje postkomunistyczne należące do Unii Europejskiej nie mają natomiast dostępu do katalogu muzyki i filmów oferowanych w sklepie Apple.
Kiedy Komisja Europejska w 2007 roku wszczęła w tej sprawie śledztwo, Apple wyjaśniał zaistniałą sytuację odmiennymi regulacjami dotyczącymi praw autorskich odnośnie multimediów w nowych krajach UE. Zapewniano wtedy, że oferta zostanie udostępniona poza kraje „starej” Unii, gdy tylko przeszkody zostaną usunięte.
We wrześniu 2008 r. firma Jobsa odpowiedziała już bardziej dobitnie na działania komisarz Neelie Kroes w sprawie internetowego handlu. Gazeta Wyborcza cytuje komunikat koncernu: „Powód, dla którego sklep iTunes nie jest dostępny w każdym państwie Unii Europejskiej, jest taki, że wiele krajów nie oferuje wystarczająco dużego rynku, który by uzasadniał koszty i wysiłek potrzebne do sprzedaży w danym kraju”. Tak więc do kwestii praw autorskich doszła dochodowość inwestycji.
W ostatni czwartek sprawa ponownie wróciła w wyniku opublikowania raportu dotyczącego e-handlu na terenie Eurolandu: 33% osób korzystających z usług sklepów internetowych doświadczyło odmowy dostępu do oferty. Zdaniem Komisji Europejskiej jest to niedopuszczalne, gdyż obowiązuje prawo swobodnego handlu. Rzecznik komisarz Megleny Kunevy, autorki raportu, poinformowała, że konsultanci unijni będą tę sprawę badać poprzez podszywanie się pod potencjalnych klientów sklepów internetowych w różnych krajach aby określić rzeczywistą skalę zjawiska. Wyniki mają być znane we wrześniu tego roku.
http://wyborcza.pl/1,82244,6358020,Tu_nie_gra_muzyka.html
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.