Z ankiety przeprowadzonej przez Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl wśród klientów wynika, że jesteśmy coraz bardziej krytycznymi konsumentami i łowcami okazji – wyszukujemy najtańsze oferty połączeń, choć niekoniecznie oferowane przez tanie linie lotnicze.
Przed dokonaniem rezerwacji klienci starannie przeszukują i porównują oferty. Aż 68% badanych szuka biletów na stronach serwisów rezerwacyjnych i za pomocą porównywarek cen, zaledwie 20 % z nich wykorzystuje w tym celu strony linii lotniczych, a 11% – fora i w serwisy społecznościowe. Dodatkowo 38% badanych przed kupnem biletu porównuje ceny w kilku różnych źródłach, mniej więcej tyle samo decyduje się zaś na pierwszą ofertę, którą znajdzie na stronie przewoźnika, a ta wyda się atrakcyjna. 28% respondentów zasięga w tym celu porady na forach internetowych.
Aby kupić bilety lotnicze, klienci korzystają głównie z usług internetowych serwisów rezerwacyjnych (36%) oraz stron przewoźników (28%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się za to infolinie – za ich pośrednictwem
rezerwuje loty niespełna 23% klientów. Tylko 13% badanych przyznaje, że kupuje bilety w biurach podróży.
Lotnicze podróże biznesowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu (31% badanych deklaruje, że lata w celach służbowych). Wciąż jednak naszym głównym celem jest turystyka – 43,5% klientów lata dla przyjemności, a blisko
25% z nich – aby odwiedzić rodzinę za granicą.
Większość klientów kocha przeceny, do tego stopnia, że wykazuje sporą dozą spontaniczności, jeśli chodzi o wybór
miejsca docelowego podróży. Aż 60% klientów, którzy wzięli udział w badaniu przyznaje, że zarezerwowałoby bilet do danej destynacji tylko dlatego, że właśnie jest dobra promocja na to połączenie. Zniżki sezonowe decydują nie tylko o miejscu, ale i terminie naszych podróży. Respondenci, na pytanie, z jakim wyprzedzeniem rezerwują swoje loty, w większości (36%) odpowiadają, że jest to zależne od dostępności terminów w promocji, a według 26% z nich – od ich osobistej sytuacji. 20% natomiast rezerwuje bilety z 2-miesięcznym wyprzedzeniem, a ponad 17% – w ostatniej chwili.
Dla większych oszczędności można też wiele poświęcić – ponad 60% respondentów zdecydowałoby się na znaczne wydłużenie czasu swojej podróży (z międzylądowaniami), aby obniżyć jej koszty.
Jak pokazują wyniki badania, klienci cenią tzw. tanie linie lotnicze, ale ich nie przeceniają. Wciąż chętniej rezerwowane są loty liniami tradycyjnymi. Jesteśmy coraz bardziej świadomi specyfiki rynku turystycznego – wiemy, że często linie regularne mają bardziej przystępne ceny połączeń niż te potocznie nazywane tanimi. Toteż 52% klientów, zapytanych o to, z usług jakich linii najczęściej korzystają, odpowiada, że zarówno regularnych, jak i „niskokosztowych”,w zależności od tego, które z nich oferują akurat lepsze stawki. Zresztą, oprócz ceny, jest kilka innych czynników, które wpływają na wybór przewoźnika.
Najważniejsze dla klientów są:
uczciwość: przejrzystość opłat i brak ukrytych kosztów (54% odpowiedzi)
jakość usług (17%)
bezpieczeństwo transakcji (16%).
Tylko 7% badanych przyznaje, że cena jest dla nich jedynym argumentem, jakim się kierują przy wyborze oferty.
Większość jest natomiast wymagająca i krytyczna. Aż 51% badanych sprawdza przed podróżą informacje dotyczące warunków rezerwacji, obowiązków linii lotniczych itp.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.