Inwestowanie w nieruchomości komercyjne stało się w ostatnim czasie popularną formą lokowania kapitału. Z raportu „Real Estate Investor Survey” wykonanego na zlecenie PwC wynika, że trend ten w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie. Rynek będzie nadal dojrzewał i tym samym zbliżał się do zachodnioeuropejskich standardów. Jak zatem inwestować w nieruchomości komercyjne, aby szybko pomnożyć wolne środki nawet przy niskim wkładzie własnym?
Dlaczego warto inwestować w nieruchomości komercyjne?
W czasach, kiedy praktycznie nieopłacalne jest lokowanie pieniędzy na lokatach bankowych, inwestowanie w nieruchomości komercyjne stało się wyjątkowo popularnym i dochodowym rozwiązaniem. Skąd taki trend? Przyczyna jest dość prosta ‒ zamiast decydować się na zakup jednego mieszkania, możemy wolne środki ulokować w kilku inwestycjach. Dzięki temu dywersyfikujemy portfel inwestycyjny i nawet gdy któraś z nieruchomości komercyjnych nie wygeneruje zysków na zakładanym poziomie, to pozostałe wyrównają poniesione straty.
Kolejne z czynników, które zachęcają inwestorów do lokowania kapitału w nieruchomościach komercyjnych to atrakcyjne stopy zwrotu i długie okresu najmu, które wynoszą średnio od 5 do 10 lat. Pod uwagę należy wziąć także metraż wynajmowanej powierzchni, który przekłada się na wysoki i regularny czynsz, sięgający nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Co ważne, jego kwota w umowach najmu lokali komercyjnych jest z reguły indeksowana corocznie o inflację, co chroni tym samym inwestorów przed potencjalnym spadkiem rentowności danej inwestycji.
Dodatkowo najemcy komercyjni są szczególnie zainteresowani zapewnieniem dobrego stanu wynajmowanej nieruchomości, ponieważ ma to wpływ na rentowność ich działalności. Przekłada się to na możliwość estetycznego eksponowania towarów, a przez to przyciągania większej ilości klientów oraz budowania wizerunku swojej marki, jako rzetelnego partnera w biznesie. Inwestorzy powinni więc aspekt ten traktować jako wartość dodaną i kolejne zabezpieczenie swoich inwestycji.
Należy także zwrócić uwagę na fakt, że taki rodzaj inwestycji w nieruchomości jest praktycznie bezobsługowy. Nie musimy martwić się o rotację najemców czy wahania rynkowe. W każdej chwili posiadane udziały można również zbyć, zapewniając sobie tym samym płynność finansową.
Inwestowanie społecznościowe szansą dla inwestorów z niskim wkładem własnym
Szansa na pomnożenie posiadanych wolnych środków sprawia, że coraz więcej osób zastanawia się, jak inwestować w nieruchomości. Znajomość rynku, umiejętność wyszukiwania ofert oraz zrozumienie przepisów prawnych wydają się tu być kluczowe. Czy jednak w natłoku codziennych obowiązków mamy czas na zagłębianie się w te zagadnienia? Niestety nie zawsze. Istnieją jednak rozwiązania, które umożliwiają inwestowanie w nieruchomości komercyjne nawet przez osoby o małym doświadczeniu. Z pomocą przychodzi inwestowanie społecznościowe, czyli crowdfunding nieruchomości. Na czym polega ta forma lokowania kapitału?
Inwestowanie społecznościowe daje możliwość grupowego inwestowania w nieruchomości, które często dla inwestorów indywidualnych byłyby nieosiągalne ze względu na wysoki próg wejścia. Osoby zainteresowane daną inwestycją łączą się za pomocą internetowych platform crowdfundingowych, takich jak https://social.estate i przystępują wspólnie do finansowania wybranej inwestycji. Mówiąc więc prosto, platformy te odgrywają rolę łącznika, który nie tylko dokonuje selekcji inwestycji wartych uwagi, ale także pomaga inwestorom dopełnić niezbędnych formalności i zapewnia im stały wgląd w realizowane projekty. Należy przy tym podkreślić, że to inwestor podejmuje decyzje, w jaką nieruchomość komercyjną chce zainwestować posiadane środki, i co ważne – sam określa wysokość wkładu.
Bezpieczeństwo transakcji zapewnia także sformalizowanie całego procesu. Jako inwestorzy stajemy się udziałowcami spółki celowej, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego i otrzymujemy zwrot z inwestycji w postaci dywidendy. Dzięki takiej formie organizacji finansowanie społecznościowe pozwala nawet małym inwestorom finansować duże projekty i czerpać z nich korzyści finansowe.
Inwestowanie w nieruchomości komercyjne ‒ od jakiej kwoty?
Jedną z kluczowych zalet crowdfundingu nieruchomości komercyjnych jest obniżenie bariery wejścia na rynek dla inwestorów z niewielkim wkładem własnym. Co więcej, jest to również relatywnie bezpieczna lokata kapitału. Wystarczy bowiem przeznaczyć kwotę od około 10 tys. złotych, aby móc zostać udziałowcem we wspomnianej spółce i zacząć czerpać korzyści z inwestowania w nieruchomości komercyjne.
Porównując te dane do zakupu mieszkania na wynajem, widzimy, że jest to zdecydowanie inny rząd wielkości. Inwestowanie społecznościowe w nieruchomości komercyjne staje się więc pewnym źródłem pasywnego źródła dochodu i dzięki możliwości podziału kapitału na kilka inwestycji, daje możliwość dywersyfikacji portfela inwestycyjnego.
Wśród inwestorów dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno lokale wynajmowane sieciom handlowym takim jak Rossman, Hebe, Żabka, Biedronka, ale również te dedykowane dla aptek czy całych parków handlowych. Ugruntowana pozycja na rynku oraz jasne plany rozwojowe takich firm stają się gwarancją dobrej lokaty kapitału, jasnych zasad rozliczania oraz długoterminowej współpracy. Grupowe inwestowanie w nieruchomości staje się więc jednym z najlepszych sposobów na rozwój własnego biznesu.
Rynek nieruchomości komercyjnych ‒ perspektywy rozwoju
Według szacunków firmy doradczej Savills, wartość transakcji na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce w 2019 roku przekroczyła 7 mld euro. Na rynku biurowym przybyło blisko 745 000 m kw. powierzchni i niemal 315 000 m kw. powierzchni handlowej, które cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony najemców.
Zgodnie z przewidywaniami ekspertów, rynek nieruchomości komercyjnych będzie się w Polsce nadal intensywnie rozwijać i przyciągnie w najbliższym czasie licznych inwestorów, także zagranicznych. Warto więc trzymać przysłowiową „rękę na pulsie” i z pomocą inwestowania społecznościowego i platform takich jak Social.estate pomnażać posiadany kapitał.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.