Posiadając dane z próby ok. 27 tys. respondentów, którzy wypełnili pełną, elektroniczną wersję elektronicznego Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług (OKPiU), Acxiom postanowił zbadać, gdzie nasi internauci spędzili urlop w ostatnich 3 latach.
Analizowani użytkownicy internetu to przede wszystkim ludzie aktywni, którzy raczej nie zdecydują się na spędzenie wakacji w domu. Na pytanie, gdzie spędził Pan(i) urlop w ostatnich 3 latach, tylko 17,7% respondentów zaznaczyło dom. Odsetek ten jest aż dwa razy mniejszy niż wśród ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Dzieje się tak, ponieważ analizowana grupa to przede wszystkim młodzi respondenci – 28% nie przekroczyło 24 roku życia, kolejne 16% jest wieku 25-29 lat, natomiast co czwarty (26%) ma 30-39 lat. Są to osoby z wykształceniem średnim (50%) lub wyższym (30,8%).
Biorąc uwagę pozycję zawodową omawianej grupy to jest wśród nich czterokrotnie więcej studentów/uczniów niż w populacji. Natomiast zdecydowanie mniej jest pracowników fizycznych.
Najwięcej osób w bazie (47,2%) zaznaczyło Polskę jako miejsce urlopu, co też jest związane z profilem tych osób, ponieważ tak scharakteryzowane osoby, często wybierają wakacyjne wypady z przyjaciółmi z uczelni lub szkoły.
Z analizowanych danych również wynika, że omawiana grupa użytkowników internetu również wykorzystała koniunkturę ostatnich lat na rynku wyjazdów zagranicznych. Dwa razy więcej osób niż w populacji (25,9%) spędziło urlop gdzieś w Europie, a aż 6,9%v (z dwukrotną nadreprezentacją w stosunku do populacji) poza Starym Kontynentem. Na uwagę zasługuje fakt, że łatwiej było podjąć naszym internautom decyzję o wyjeździe zagranicznym również z tego powodu, że pochodzą oni raczej z lepiej sytuowanych rodzin o dochodach z nadreprezentacją przedziału 2200+ PLN. Niewykluczone, że niektórzy wykonują dorywcze prace zarobkowe, a poza tym znaczny ich odsetek (27,7%) nadal mieszka u rodziny.
Warto dodać, że czterech na pięciu analizowanych respondentów pochodzi z obszarów miejskich co też nie pozostaje bez wpływu na chęć podróżowania. Przy czym szczególnie dobrze reprezentowani są mieszkańcy największych aglomeracji.
Na koniec nasuwa się jeszcze jeden wniosek. Wydaje się wysoce prawdopodobne, że i w tym roku, choć trochę trudniejszym pod względem ekonomicznym, polscy internauci raczej nie pozostaną w domach i również wyruszą na bardziej lub mniej zorganizowany wypoczynek.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...