Posiadając dane z próby ok. 27 tys. respondentów, którzy wypełnili pełną, elektroniczną wersję elektronicznego Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług (OKPiU), Acxiom postanowił zbadać, gdzie nasi internauci spędzili urlop w ostatnich 3 latach.
Analizowani użytkownicy internetu to przede wszystkim ludzie aktywni, którzy raczej nie zdecydują się na spędzenie wakacji w domu. Na pytanie, gdzie spędził Pan(i) urlop w ostatnich 3 latach, tylko 17,7% respondentów zaznaczyło dom. Odsetek ten jest aż dwa razy mniejszy niż wśród ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Dzieje się tak, ponieważ analizowana grupa to przede wszystkim młodzi respondenci – 28% nie przekroczyło 24 roku życia, kolejne 16% jest wieku 25-29 lat, natomiast co czwarty (26%) ma 30-39 lat. Są to osoby z wykształceniem średnim (50%) lub wyższym (30,8%).
Biorąc uwagę pozycję zawodową omawianej grupy to jest wśród nich czterokrotnie więcej studentów/uczniów niż w populacji. Natomiast zdecydowanie mniej jest pracowników fizycznych.
Najwięcej osób w bazie (47,2%) zaznaczyło Polskę jako miejsce urlopu, co też jest związane z profilem tych osób, ponieważ tak scharakteryzowane osoby, często wybierają wakacyjne wypady z przyjaciółmi z uczelni lub szkoły.
Z analizowanych danych również wynika, że omawiana grupa użytkowników internetu również wykorzystała koniunkturę ostatnich lat na rynku wyjazdów zagranicznych. Dwa razy więcej osób niż w populacji (25,9%) spędziło urlop gdzieś w Europie, a aż 6,9%v (z dwukrotną nadreprezentacją w stosunku do populacji) poza Starym Kontynentem. Na uwagę zasługuje fakt, że łatwiej było podjąć naszym internautom decyzję o wyjeździe zagranicznym również z tego powodu, że pochodzą oni raczej z lepiej sytuowanych rodzin o dochodach z nadreprezentacją przedziału 2200+ PLN. Niewykluczone, że niektórzy wykonują dorywcze prace zarobkowe, a poza tym znaczny ich odsetek (27,7%) nadal mieszka u rodziny.
Warto dodać, że czterech na pięciu analizowanych respondentów pochodzi z obszarów miejskich co też nie pozostaje bez wpływu na chęć podróżowania. Przy czym szczególnie dobrze reprezentowani są mieszkańcy największych aglomeracji.
Na koniec nasuwa się jeszcze jeden wniosek. Wydaje się wysoce prawdopodobne, że i w tym roku, choć trochę trudniejszym pod względem ekonomicznym, polscy internauci raczej nie pozostaną w domach i również wyruszą na bardziej lub mniej zorganizowany wypoczynek.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.