Jesteśmy w samym środku wakacji, a tuż przed sezonem urlopowym wzrasta sprzedaż urządzeń nawigacji samochodowej GPS. Wg serwisu www.roadlook.pl sprzedaż GPSów w 2007 roku wyniosła 250 tys., zaś w tym roku szacuje się jej dalszy wzrost o ok. 80%. Eksperci oceniają, że nasycenie rynku to ok. 10%, a sam rynek wykazuje dynamiczną tendencje wzrostową. Eksperci Janmedia Interactive przygotowali badanie użyteczności interfejsów trzech najpopularniejszych urządzeń GPS.
O popularności nawigacji samochodowej w okresie wakacyjnym decyduje przede wszystkim grubszy portfel Polaków, którzy chętnie wydają pieniądze na wycieczki
i udogodnienia z nimi związane a także znaczący spadek cen urządzeń. Nie bez znaczenia jest też fakt pojawienia się coraz lepszych ofert oraz szacowane przez firmy transportowe oszczędności czasu i paliwa dzięki korzystaniu z nawigacji.
Popularności GPS’ów towarzyszy rosnąca konkurencja na rynku. Warto więc zadbać o użyteczność interfejsu GPS’a. Usability GPS’a, w tym aspekty związane z łatwością obsługi i intuicyjnością, jest istotne przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo jazdy. Ważny jest też ogólny poziom satysfakcji płynącej z wykorzystywania produktu: dobry GPS nie powinien odciągać uwagi kierowcy od prowadzenia samochodu, a design interfejsu nie powinien rozpraszać, lecz ułatwiać pracę z nawigacją. W trasie często nie ma czasu czy możliwości, by się zatrzymać i dłuższy czas szukać potrzebnych opcji na wyświetlaczu GPSa a skupienie uwagi się na obsłudze nawigacji podczas prowadzenia samochodu (np. wklepywanie adresu) może okazać się nawet groźne dla życia. Z tego powodu interfejs powinien być jak najbardziej czytelny i intuicyjny, a kluczowe funkcjonalności znajdować się „pod ręką”. Jednym z głównych celów użyteczności GPS’a jest łatwość wykonywania najważniejszych funkcjonalności takich jak np. ustalenie trasy, wyszukiwanie najbliższych POI (ang. points of interest), wyznaczanie drogi do domu oraz czytelność mapy i informacji przekazywanych podczas jazdy.
Eksperci wrocławskiej agencji Janmedia Interactive przygotowali jakościowe badanie użyteczności interfejsów trzech najpopularniejszych urządzeń GPS. Podstawowym celem testów było sprawdzenie, jak osoby początkujące w korzystaniu z nawigacji radzą sobie z podstawowymi funkcjonalnościami, jak odbierają interfejs urządzeń oraz czy jest on intuicyjny.
Testowi poddano trzy GPSy o zbliżonej wartości cenowej, wskazane przez sklep internetowy – Świat GPS – jako najbardziej popularne:
· SmartGPS SG620
· Garmin nüvi 250w
· Becker Traffic Assist 7977
Wnioski płynące z raportu zamieszczonego na stronie www.janmedia.pl, z pewnością zainteresują projektantów interfejsów, sprzedawców oraz inne osoby zajmujące się nawigacją. To pierwszy raport o użyteczności GPSów na polskim rynku.
Raport(pdf): www.janmedia.pl
Wpisy promowane
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day 🏢
- 15.05.2025 Javeloper 2025 🌐
- 20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect 🏢
- 21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360° 🏢
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska 🏢🌐
- 04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL 🏢
- 04.06.2025 - 05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit 🏢
- 30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe 🏢
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!