Agencja interaktywna Janmedia zakończyła pierwszy etap współpracy z portalem Gazeta.pl, której celem była poprawa użyteczności strony głównej portalu. Powstały w efekcie współpracy projekt nowej strony głównej Gazeta.pl został udostępniony użytkownikom 26 lutego.
Badania trwały półtora miesiąca. Agencja Janmedia przeprowadziła w tym czasie analizę ekspercką, testy z użytkownikami i badanie eyetracking. Badania dotyczyły użyteczności dotychczasowej strony głównej Gazeta.pl oraz projektu jej nowej wersji.
– Konstrukcja strony głównej portalu ma największy wpływ na jego rozpoznawalność. Patrzyliśmy, jak użytkownicy radzą sobie na największych polskich portalach i jak z nich korzystają, zwłaszcza co i dlaczego robią na Gazeta.pl. W przypadku większości użytkowników w Polsce strona główna tylko jednego z portali jest odwiedzana systematycznie: jest więc o co walczyć. Efektem naszej wspólnej pracy jest nowa strona główna Gazeta.pl, na której łatwiej znaleźć poszukiwane informacje, która wzmacnia wizerunek portalu i eksponuje jego atuty – mówi Jakub Petrykowski, Specjalista Usability z Janmedia
Na podstawie przeprowadzonych badań powstał raport wskazujący konkretne zmiany. Zaprojektowany zgodnie ze wskazówkami raportu nowy layout został ponownie przebadany. Powstały w ten sposób projekt nowej strony głównej Gazeta.pl został udostępniony użytkownikom w wersji testowej 26 lutego.
– Specjaliści z Janmeda pomogli nam przeanalizować wszystkie, nawet najmniejsze elementy składowe strony. Przede wszystkim staraliśmy się skoncentrować na tych częściach nowej strony głównej, które sprawiały najwięcej problemów użytkownikom. Dzięki temu wiedzieliśmy, co musimy poprawić. W kilku przypadkach te badania uwierdziły nas w przekonaniu, że nasze zmiany idą w dobrym kierunku. Test na projekcie pozwolił poprawić jakość strony – mówi Tomasz Bienias, zastępca dyrektora Gazeta.pl ds. serwisów społecznościowych, odpowiedzialny za stronę główną portalu.
Efekt współpracy Janmedia i Gazeta.pl można obejrzeć pod adresem http://www.gazeta.pl/0oo,0.html, pod którym użytkownicy portalu mogą testować nową stronę główną. Do czasu zakończenia testów obie wersje strony głównej będą dostępne dla użytkowników.
O nowej stronie głównej portalu Gazeta.pl piszemy też w artykule:
„Gazeta.pl – nowa… od nowa”
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.