Jeśli miliony japońskich internautów chce coś „wygooglać” – ich pierwszym krokiem nie jest udanie się na minimalistyczną stronę wyszukiwarki, ale na stronę ich największego rywala: Yahoo Japan. I to w cale nie jest ich pomyłka.
Na stronie Yahoo wpisują następnie „Google”, pomijając w ten sposób pasek adresu w ich przeglądarkach. Dopiero trafiając na stronę wyszukiwarki, wpisują szukaną frazę. W 2008 roku tak wielu internautów użyło Yahoo by trafić do Google, że nazwa docelowej wyszukiwarki stała się czwartym najbardziej popularnym wyrażeniem w Yahoo (podobnie było w 2007 roku).
Ale Google to nie jedyny tego typu przypadek.
Amerykański internauta wyszukuje informacje o Britney Spears, Wrestlingu, Baracku Obamie – jego japoński kolega używa Yahoo do znalezienia YouTube, Mixi (popularny serwis społecznościowy), czy BBS-u od Channel 2.
Tendencje te potwierdza ranking wyszukiwanych zwrotów (w tym miejscu, w tych kolorach…). Dlaczego tak się dzieje?
W Japonii większa część reklamodawców nie informuje w przekazach o adresie swojego serwisu internetowego (nawet jeśli ich działalność opiera się na sieci). Również Yahoo nie umieściło swojego adresu w najnowszej reklamie swojej karty kredytowej.
Zamiast tego, w reklamach pojawiają się stylizowane boksy wyszukiwania z wpisaną już frazą i dużym buttonem „szukaj”. Użytkownikom (zwłaszcza nie mówiącym i piszącym po angielsku) łatwiej jest zapamiętać wizualnie pewne wyrażenie niż cały adres z www na początku.
Co jeszcze wyszukują Japończycy? W pierwszej pięćdziesiątce najpopularniejszych wyrażeń nie związanych z nazwami stron internetowych, czy markami znalazły się między innymi: tłumaczenia (18), cena (23) i… „brain maker” (zwrot odnoszący się do działań wspomagających pamięć).
Kto zrozumie ten fascynujący naród?
Źródło: PCWorld.com
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.