Animowane obrazki znajdujemy w każdym zakątku internetu i aż trudno uwierzyć, że GIF-y są z nami już od 30 lat! To jeden z najstarszych standardów, wynaleziony z potrzeby przesyłania obrazów w erze transferu na poziomie 56 kbit/s.
Chociaż dzisiaj szybkość transmisji danych nie stoi już na przeszkodzie, GIF-y wciąż obecne są w naszym życiu. Zawładnęły sercami nastolatków, którzy na Messengerze wysyłają ich aż 25 tysięcy na minutę, a od początku powstania tego komunikatora wysłano już ponad 14 miliardów GIF-ów! Za ich pomocą głównie przekazujemy emocje i rozśmieszamy przyjaciół, jednak GIF może też odgrywać poważniejszą rolę, np. w marketingu.
GIF, czyli Graphics Interchange Format, powstał 15 czerwca 1987 w siedzibie firmy CompuServe pod nazwą GIF87a. Po dwóch latach format udoskonalono, wprowadzając do niego m.in. obsługę animacji i przezroczystości. Wysoki stopień kompresji i niewielkie rozmiary plików GIF powodowały, że były one chętnie wykorzystywane przez osoby tworzące pierwsze proste strony internetowe pod koniec lat 80. i w latach 90, dodając kolorytu i dynamiki statycznym witrynom. Wielką zaletą GIF-ów był niewielki rozmiar pliku, który pozwalał szybko wczytywać obraz, co było bardzo przydatne w czasach, gdy transfer pozwalał pobierać dane z prędkością 56 kilobitów na sekundę.
Wraz z upływem czasu i rozwojem infrastruktury GIF stracił na pierwotnym znaczeniu i zmienił swoją funkcję. Obecnie format ten głównie kojarzymy z zabawnymi animacjami, wykorzystywanymi na forach, w komentarzach lub w formie wszechobecnych memów. GIF-y co prawda zmieniły swoją funkcję, lecz wcale nie straciły na popularności. Śmiało można powiedzieć, że tak powszechne jak dziś, nie były nigdy wcześniej.
Nadszedł czas komunikacji prowadzonej równolegle w wielu kanałach. Takie holistyczne podejście do działań marketingu prezentują firmy, które są liderami w swoich branżach. Obecnie czat, a w szczególności komunikator Messenger jest gorącym kanałem, który nabiera coraz większego znaczenia również w obszarze biznesu. Prowadzenie komunikacji za pomocą chatbotów posiada ogromny potencjał, choćby właśnie ze względu na możliwość wykorzystania w kampaniach skierowanych do młodych ludzi, którzy przecież uwielbiają GIF-y. Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień oraz za pomocą narzędzi, z których codziennie korzystają. Wykorzystanie w swojej strategii komunikacji aplikacji Messenger i GIF-ów pozwoli nie tylko łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także stworzy pozytywny wizerunek firmy nowoczesnej, aktywnej, podążającej za nowymi trendami oraz mówiącej głosem zrozumiałym przez odbiorców. Nowoczesny marketingowiec korzysta dzisiaj z platform, które pozwalają prowadzić zintegrowaną komunikację w wielu kanałach – mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.
GIF od kilku lat przeżywa renesans i niezależnie, co sądzimy o takich obrazkach, ich powszechna obecność w sieci jest dowodem, że format ten świetnie zniósł próbę czasu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.