Już 50 tysięcy domen europejskich w Polsce!

Opublikowano: 24 lipca 2006. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Od rozpoczęcia rejestracji domen europejskich Polacy zarejestrowali 50 tysięcy domen z rozszerzeniem .eu! Domeny europejskie są bardzo popularne wśród obywateli Unii – jest to trzecia najczęściej wybierana domena w Europie!

Rejestracja domen europejskich rozpoczęła się jeszcze w zeszłym roku, jednak wtedy swoje domeny mogły rejestrować tylko firmy posiadające zastrzeżony znak towarowy. Od 7 kwietnia rozpoczęła się otwarta rejestracja, w sumie do tej pory zarejestrowano ponad 2 miliony domen. O ich atrakcyjności decydowało przede wszystkim łatwe do zapamiętania rozszerzenie oraz wiele interesujących nazw, które można było jeszcze w tej domenie zarejestrować. W wyścigu o domeny europejskie Polska, z 50 tysiącami zarejestrowanych domen zajmuje obecnie 9 miejsce – absolutnym liderem są Niemcy, którzy mają ich juz prawie 650 tysięcy.

Niemcy są również liderem jeżeli chodzi o rejestrację domen krajowych. Wg danych prezentowanych przez Denic, niemieckiego administratora rejestracji domen, Niemcy mają już ponad 2 miliony domen narodowych. To drugi wynik na świecie. Wciąż najbardziej popularną domeną pozostaje .com, z ponad 50 milionami rejestracji na całym świecie. Niemcy to także drugi, po Amerykanach, naród pod względem liczby zarejestrowanych domen.

„W Polsce, choć rynek domen od kilku lat rozwija się prężnie, liczba domen .pl wciąż nie jest imponująca. Do tej pory zarejestrowano ponad 400 tysięcy domen .pl, a jest to rozszerzenie najchętniej wybierane przez Polaków. Jeśli porównamy liczbę zarejestrowanych domen w Polsce i innych krajach Europy Zachodniej, to jest jeszcze sporo do zrobienia” – komentuje Tomasz Żyła, Dyrektor ds. Zarządzania firmy NetArt, jednego z czołowych rejestratorów domen w Polsce.

Sylwester KozakJuż 50 tysięcy domen europejskich w Polsce!

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.