K2 we współpracy z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zrealizowała edukacyjno-kulturalny serwis dla najmłodszych – www.kula.gov.pl. Projekt skierowany jest do dzieci w wieku 5-9 lat jego celem jest zaznajamianie maluchów z dobrami polskiej kultury i historią.
Nowy portal MKiDN jest poświęcony polskiej kulturze i historii, którą w lekki i zabawny sposób ma przybliżać najmłodszym użytkownikom Internetu. To także narzędzie kształtujące świadomość kulturową młodych Internautów oraz porządkujące wiedzę na temat polskości i dziedzictwa kulturowego. Strona zawiera również pomoce dla rodziców i nauczycieli, które mogą posłużyć do prowadzenia lekcji w przedszkolach i zerówkach. Prócz możliwości wysłuchania opowieści zaproponowano także im układanki, gry, malowanki, przepisy na dobrą zabawę, zachęcające do interakcji.
W serwisie rodzice mogą znaleźć pomocne materiały do wycieczek własnych czy lekcji. Na stronie www.kula.gov.pl jest kolorowo, pastelowo, przyjemnie dla oka i ucha. Można zwiedzać, rysować, grać i słuchać. Dziecko ma możliwość wyprawić się do jednego z polskich miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Toruń, Żelazowa Wola), by poznać najbardziej charakterystyczne dla niego postaci i obiekty, funkcjonujące w nim instytucje kultury oraz zapoznać się z legendami i bajkami związanymi z wybranym miejscem (dla każdego z obszarów jest zarezerwowany inny zestaw rozrywek). A w wyprawie tej towarzyszą najmłodszym Kulka i Kulek, którym głosu użyczyli aktorzy – Maja Ostaszewska i Wojciech Malajkat.
To jeden z najciekawszych i najtrudniejszych projektów w historii K2. Główna trudność polegała na tym, jak zainteresować bardzo młodego użytkownika, który jeszcze nie czyta i nie pisze, jednocześnie spełniając cele statutowe MKiDN. Rozwiązaniem było zaangażowanie lektora do 95% treści w serwisie. A konsekwencją tego pomysłu, zwrócenie się do znanych polskich aktorów o użyczenie głosów. Kolejna trudność to brak jakichkolwiek benchmarków, takich serwisów www, a przez to dobranie odpowiedniego typu treści. W tym przypadku rozwiązaniem okazała się dokładna analiza i badania na grupie docelowej (w tym dzieciach pracowników K2 Internet). Ogromnym wsparciem dla projektu okazała się również wiedza specjalistów z MKiDN. – mówi Jacek Ryniecki, Account Director, K2 Internet SA.
Wprowadzenie projektu poprzedziły konsultacje przedstawicieli MKiDN z psychologami dziecięcymi i rodzicami. W prace nad serwisem zaangażowany był też zespół specjalistów: za szatę graficzną odpowiadała znana ilustratorka książek dla dzieci – Joanna Zagner, za stronę literacką pisarka – Beata Ostrowicka, autorka książek dla dzieci i młodzieży.
Serwis KULA pokazuje, że strony firmowane przez administrację publiczna mogą być równie ciekawe jak realizacje komercyjne. – mówi Tomasz Tomczyk, Wiceprezes Zarządu K2 Internet SA.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.