K2 podsumowuje rok

W minionym roku, K2 Internet S.A. podwoiła wynik finansowy, pozyskała kilkunastu klientów, zdobyła 7 nagród i wyróżnień reklamowych oraz rozwinęła współpracę z partnerami technologicznymi.

Według danych przed audytem, K2 osiągnęła w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 6.348 tys. zł, co oznacza 15% wzrost w stosunku do 2003 roku. Wynik EBITDA spółki wyniósł 0,7 mln zł i był ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu z rokiem 2003. W ostatnim kwartale K2 osiągnęła blisko 2,5 mln przychodów i jest to najlepszy wynik kwartalny w historii firmy.

W 2004 roku K2 kontynuowała obsługę wszystkich kluczowych klientów, w wielu przypadkach doprowadzając do znacznego rozszerzenia zakresu współpracy. Za duży sukces uznać należy przejęcie całej obsługi BTL Club Nokia w Polsce. Wydarzenie to stanowi kolejny krok w realizacji strategii oferowania klientom K2 obsługi kompleksowych projektów marketingowych, w których internet jest obszarem wiodącym, ale nie jedynym.

Wysoki poziom usług K2 zaowocował w ub. r. pozyskaniem kilkunastu klientów. Duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju spółki mają projekty realizowane dla: AIG TFI, BGŻ, Coca-Cola, Discovery, FUJI Film, Link4, Multibank, PZU Życie, SANITEC Koło, Skandia oraz US Pharmacia. Na szczególną uwagę zasługuje paneuropejski, obejmujący zasięgiem aż 17 krajów, projekt dla URSA – lidera rynku materiałów izolacyjnych. Do ważnych wydarzeń związanych z budowaniem unikalnych relacji z klientami K2 należało przejęcie obsługi e-marketingowej firmy Peugeot Polska.

W 2004 roku K2 po raz kolejny podkreśliła niekwestionowaną pozycję lidera kreacji, uzyskując rekordową w swojej historii liczbę 7 nagród i wyróżnień na konkursach reklamowych. Nagrodę Bronze Drum w międzynarodowym konkursie Golden Drum Awards zdobyła witryna produktowa www.407.peugeot.pl 'Peugeot 407 – Znów warto rozmawiać o samochodach’, zaś serwis 'Modna Nokia’ otrzymał nominację do grona Finalistów Konkursu Cresta Awards, srebrną nagrodę na konkursie KTR, a także wyróżnienie w konkursie Złote Orły. Oba serwisy zostały dodatkowo uhonorowane licznymi wyróżnieniami webdesignerskimi, m.in.: ITA Featured Site Award, NewPick, Fcukstar oraz 4EFX Alternative Design.

Inne kreacje K2 zdobyły również nagrodę na konkursie Klubu Twórców Reklamy oraz 2 wyróżnienia na konkursie Boomerang.

W 2004 roku, K2 koncentrowała się na budowie technologicznych podstaw dalszego rozwoju, dokonano znacznych inwestycji w infrastrukturę IT oraz oprogramowanie. Do strategicznych działań rozwojowych K2 należało też zacieśnianie współpracy z wiodącymi partnerami technologicznymi.

Do oferty K2 wprowadzona została usługa outsourcingu krytycznych systemów e-marketingowych – K2 Managed Hosting, obejmująca najwyższej jakości pasmo, dzierżawę infrastruktury, udostępnianie oprogramowania w modelu ASP oraz gwarancję niezawodności aplikacji i serwisów. K2 Managed Hosting powstała przy współpracy z ATM S.A. – jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.

W kooperacji z polskim oddziałem RedDot Solutions, K2 uruchomiła Centrum Rozwiązań RedDot, pozwalające zainteresowanym firmom na warsztatowe sprawdzenie wdrożeń systemu zarządzania treścią. K2 uzyskała też status RedDot Advanced Partner, zaś specjaliści K2, jako pierwsi w Polsce otrzymali indywidualne certyfikaty CMS RedDot.

Z kolei, wspólnie z firmą Microsoft, K2 rozwija ofertę w obszarze portali korporacyjnych, finalizując prace nad pakietem rozszerzeń do Microsoft SharePoint Portal Server 2003. Pakiet o nazwie K2 add-ins for SharePoint stanowi zestaw gotowych rozwiązań, służących zwiększeniu produktywności pracy oraz przejrzystości funkcjonowania organizacji Klienta.

W 2004 roku, K2 rozszerzając zakres świadczonych usług e-marketingowych, utworzyła zespoły ePR i e-commerce. Bazując na unikalnych kompetencjach, zespół ePR zrealizował internetowe projekty wizerunkowe dla takich klientów jak Michelin czy PZU Życie. Zespół e-commerce doprowadził m.in. do wdrożenia sklepu internetowego Nokia.

W drugiej połowie 2004 roku dokonano zmiany wizualizacji marki. K2 odświeżyła swoje logo, uruchomiła nową witrynę internetową, a także wdrożyła nową strategię komunikacji firmy.

W obszarze organizacji, K2 przeprowadziła optymalizację procesów, której celem było zmniejszenie czasu i kosztów realizacji projektów. Optymalizacja objęła procedury organizacyjne oraz wdrożenie systemu CRM – pierwszego, uruchomionego w polskiej agencji interaktywnej z funduszy PHARE. W połączeniu z autorską metodyką prowadzenia projektów e-Beat, zaowocowało to skróceniem czasu ich realizacji średnio aż o 27% oraz efektywnym prowadzeniem takich projektów jak URSA, w którym praca nad kilkunastoma serwisami korporacyjnymi jednocześnie nie miała wpływu na poziom obsługi innych klientów agencji.

Doszło również do zmian w organizacji K2. Grzegorz Kurowski, dotychczasowy Dyrektor Marketingu, objął stanowisko Dyrektora Konsultingu i Rozwoju, wiążące się z odpowiedzialnością za rozwój nowych produktów i usług K2, pozyskiwanie oraz rozszerzanie współpracy z klientami agencji oraz komunikację spółki. W skład Działu Konsultingu i Rozwoju weszli również: PR Manager Grzegorz Mazurek, zajmujący się promocją i wizerunkiem K2 oraz usługami ePR dla jej klientów, a także Młodszy Konsultant Katarzyna Wiśniewska. Dodatkowo, do działu IT, dołączył Michał Nowak – IBM WebSphere Engineer, pracujący przy projektach opartych o platformę handlu elektronicznego IBM.

Biznesplan na rok 2005 zakłada osiągnięcie 8 mln przychodów i EBITDA na poziomie 1 mln zł. Biorąc pod uwagę już podpisane kontrakty oraz nadzwyczaj dużą aktywność klientów na początku tego roku, plan ten oceniany jest przez Zarząd jako bardzo bezpieczny. Motorem rozwoju K2 w roku 2005 mają być przede wszystkim nowe usługi wprowadzane do oferty e-marketingowej i technologicznej spółki. Rozszerzona oferta K2 będzie podstawą pogłębiania współpracy z obecnymi klientami agencji oraz realizacją projektów dla nowych klientów.

http://www.k2.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top