Kindle z reklamami

Opublikowano: 12 kwietnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Amazon przedstawiła tańszą, kosztującą 114 dolarów wersję Kindle, czytnika elektronicznych publikacji. Użytkownikom urządzenia – w zamian za niższą cenę – wyświetlane będą reklamy.

Nowa wersja urządzenia nazwana została Kindle With Special Offers. Kosztuje 25 dolarów mniej niż obecnie najtańsza opcja czytnika. Do sprzedaży trafi 3 maja i będzie można ją nabyć w sklepach sieci Best Buy Co. i Target Corp. oraz poprzez stronę Amazona.

Kindle z reklamami 1To kwestia zapewnienia, by każdy kto chciał Kindle mógł sobie na niego pozwolić. Za każdym razem kiedy jesteśmy w stanie przygotować jeszcze bardziej niedrogą wersję, widzimy znaczący wzrost popytu. Spodziewamy się obecnie podobnej sytuacji – powiedział Jay Marine odpowiedzialny za produkty marki Kindle.

Pierwszymi reklamodawcami, którzy promować będą się na Kindlu są Buick (marka General Motors), Olay (Procter & Gamble) oraz Visa. Również Amazon będzie się promował na urządzeniu, oferując m.in. kupony rabatowe.

Reklamy mają nie wpływać na jakość czytania elektronicznych publikacji. Pojawią się jako wygaszacz ekranu oraz w postaci banera na stronie głównej.

Kindle pojawił się na rynku w 2007 roku i kosztował 399 dolarów. Urządzenie szybko zyskało miano najpopularniejszego produktu w ofercie Amazona i według szacunków firmy Caris & Co. przyniosło 5,42 mld dolarów dochodu.

Dawid ZarazińskiKindle z reklamami

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.