Kodak: 21% rynku w Polsce

Opublikowano: 4 sierpnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Firma Kodak posiada już 21 proc. udziału w rynku aparatów cyfrowych w Polsce. Jej dwiema najlepiej sprzedającymi się cyfrówkami są CX 6200 oraz CX 6330. To wyniki ostatnich badań rynkowych, przeprowadzonych przez Instytut GfK Polonia w okresie kwiecień – maj 2004 r. Jednocześnie też Kodak znalazł się wśród najbardziej rozpoznawalnych wśród Polaków marek w pierwszej edycji konkursu Superbrands Polska.

Z roku na rok Kodak odnotowuje coraz większy udział w rynku aparatów cyfrowych w Polsce. Według danych Instytutu GfK Polonia, w okresie kwiecień – maj 2004 r. wyniósł on 21 proc., czyli ponad trzy razy więcej niż średni udział w całym 2003 r. – wówczas bowiem Kodak kontrolował 6% rynku (w okresie październik – listopad ubiegłego roku – 3,7%). To najlepszy jak dotychczas rezultat Kodaka w dziedzinie aparatów cyfrowych, biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze dwa lata temu zaczynał od 0% udziałów. Wynik ten jest odzwierciedleniem niezwykle szybkiego tempa rozwoju technologii cyfrowej w Polsce, jak i oferty producenta, w pełni adresującej potrzeby i oczekiwania konsumenta.

Według Instytutu GfK Polonia, w okresie kwiecień – maj 2004 r., najlepiej sprzedającym się aparatem cyfrowym Kodaka w Polsce był CX 6200. W tym czasie producent sprzedał ponad 7,7 tys. sztuk tego modelu, co stanowi 10 proc. całości sprzedaży wszystkich aparatów cyfrowych w Polsce. Jego cena detaliczna wynosi 360 zł. Drugą, najlepiej sprzedającą się cyfrówką Kodaka okazał się CX 6330 zoom (683 zł). W kwietniu i maju zakupionych zostało blisko 4,1 tys. tych modeli, co przekłada się na 5,3 proc. wszystkich sprzedanych w tym okresie aparatów cyfrowych na polskim rynku. Oba aparaty cyfrowe powstały z myślą o tych użytkownikach, którzy rozpoczynają dopiero zabawę z fotografią cyfrową. Charakteryzują się prostotą obsługi oraz wysoką automatyką pracy, gwarantując jednocześnie znakomite zdjęcia. Modele te pracują w systemie Kodak EasyShare oraz współpracują ze stacjami dokującymi oraz dokująco-drukującymi Kodak EasyShare serii 6000 oraz 7000.

http://www.kodak.pl

Sylwester KozakKodak: 21% rynku w Polsce

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.