Koma S.A. – 243% wzrostu przychodów

Opublikowano: 14 maja 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Koma S.A. (w której 75% udziałów ma Prokom) wraz ze spółką zależną Koma Nord osiągnęły w I kwartale 2004 r. bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 243 % i wyniosły 42,04 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 1,3 mln zł.

Koma S.A. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego odnotowała wzrost przychodów o ponad 285 proc., co dało przychód z działalności spółki w wysokości 38,11 mln zł. (w I kwartale 2003 r. sprzedaż wyniosła 13,28 mln zł). Porównując wypracowane wyniki do I kwartału 2003 roku zaobserwowano wzrost marży operacyjnej o prawie 0,5 mln. Spółka osiągnęła takie wyniki dzięki obsłudze stałych klientów oraz pozyskaniu wielu kontraktów. Do najbardziej spektakularnych należą kontrakt z Pocztą Polską oraz dostawy w ramach Programu Ikonka.

„Wynik spółki mogę uznać za satysfakcjonujący, jednak mam świadomość, że mógłby on być jeszcze lepszy. Koma od początku roku zapewniła miejsce pracy 12 nowym pracownikom, co z jednej strony podniosło wartość intelektualną spółki, z drugiej jednak strony ten fakt miał znaczący wpływ na wzrost kosztów bezpośrednich, a tym samym obniżenie zyskowności firmy”. – powiedział Lech Cabaj, Prezes Zarządu Koma S.A.

Koma Nord sp. z o.o. utrzymała poziom przychodów na takim samym poziomie jak w I kwartale 2003 roku, odnotowując wzrost zysku netto o 62%. W I kwartale 2004 sprzedaż wyniosła 3,93 mln zł, a poziom zysku netto 131 tys. zł.
„Oceniamy, że nasza pozycja na rynku się umacnia. Wprawdzie kwartał pierwszy tego roku miał identyczny poziom obrotów jak rok wcześniej, ale odnotowaliśmy większy zysk, a kilka dużych projektów, które obecnie prowadzimy powinny nam w roku 2004 zapewnić znaczący wzrost.” – powiedział Wojciech Kotas, Wice Prezes zarządu Koma Nord sp. z o.o.

http://www.koma.com.pl

Sylwester KozakKoma S.A. – 243% wzrostu przychodów

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.