Koniec bannerów i wyszukiwarek?

Według najnowszego raportu Borrel Associates – Online Promotions: The Big Shift, w najbliższych latach wzrosną nakłady na internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe. Zmniejszą się jednak wydatki na reklamę bannerową i promocję w wyszukiwarkach.
Obecnie internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe prowadzone są na różne sposoby. Do najczęstszych praktyk należy udostępnianie kuponów rabatowych on-line oraz prowadzenie konkursów w firmowych serwisach WWW. W 2007 roku firmy przeznaczyły 8 miliardów dolarów na działania tego typu. Według Borrel Associates wydatki na prowadzenie internetowych akcji promocyjnych i sponsoringowych  w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosną do 22.8 miliarda dolarów.

Według tegorocznych prognoz, firmy na reklamę z wykorzystaniem bannerów i pop-upów, przeznaczą w tym roku około 12.6 miliarda dolarów. Przyszłoroczne wydatki na promocję w wyszukiwarkach osiągną 16.9 miliarda dolarów. Według przewidywań Borrel Associates będzie to szczyt nakładów na reklamę bannerową i wyszukiwarki. Amerykańska firma badawcza twierdzi, że w następnych latach nastąpi ich zdecydowany spadek. Miejsce bannerów i wyszukiwarek zajmą internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe.

Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe często dają lepsze efekty od kampanii bannerowych i w wyszukiwarkach. Przeważnie zwiększają sprzedaż, co skutecznie przyciąga reklamodawców. Borrel Associates zwraca uwagę, że skuteczność takich działań, zależy przede wszystkim od jakości witryn internetowych firm lub produktów. Zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie i skupienie uwagi odbiorcy w taki sposób, by skorzystał z oferowanych promocji. Wizytę w serwisie WWW użytkownik powinien zakończyć jako klient firmy. Dostosowanie witryn internetowych do wymogów prowadzenia akcji promocyjnych, stanowi kolejne wyzwanie dla agencji interaktywnych.

– Reklama internetowa zmienia się z każdym rokiem. Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe jak na razie stanowią uzupełnienie kampanii bannerowych oraz promocji w wyszukiwarkach. Trudno jednoznacznie określić, czy zmieni się to w najbliższych latach. Jednego możemy być pewni – kluczowym narzędziem reklamy on-line pozostanie serwis internetowy. Agencje interaktywne powinny więc stale poszukiwać nowych, efektywnych rozwiązań w procesie projektowania i realizacji stron WWW dla swoich klientów. – komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.

Raport Online Promotions: The Big Shift stanowi ciekawe spojrzenie na przyszłość reklamy internetowej. Czy jednak prognozy Borrel Associates się sprawdzą?

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top