„Inni odsyłają, my odpowiadamy” to nowa koncepcja wyszukiwania Wirtualnej Polski i Netsprint.pl. W odpowiedzi na pytania, kierowane przez internautów do wyszukiwarki, prezentowane są – na szczycie wyników – kompleksowe informacje, ściśle związane z pytaniem użytkownika.
Wirtualna Polska i Netsprint.pl konsekwentnie wdrażają zmiany w systemie wyszukiwawczym. U podstaw wprowadzonych ostatnio leży dokładna analiza oczekiwań użytkowników. W zależności od zapytania – kierowanego przez nich do wyszukiwarki – partnerzy prezentują nie tylko linki do stron WWW, na których znaleźć można poszukiwane treści, ale przedstawiają gotową odpowiedź na pytanie internauty. Rozwiązanie to znacznie upraszcza odnajdywanie informacji, głównie przez maksymalne skrócenie czasu wyszukiwania. Dodatkowo WP całkowicie przebudowała układ graficzny serwisu Szukaj (szukaj.wp.pl), by korzystanie z systemu było prostsze, bardziej ergonomiczne i intuicyjne.
„Jako pierwsi na rodzimym rynku obraliśmy tak nowatorski kierunek działań. Kwintesencję usługi zawarliśmy w haśle „Inni odsyłają, my odpowiadamy”. Postawiliśmy na konkretną informację, którą – jako wynik szukania – otrzymuje użytkownik. Nie trzeba po niej sięgać głębiej. – wyjaśnia Grzegorz Borowski, odpowiedzialny za produkty wyszukiwania w portalu Wirtualna Polska – Priorytetowe stały się dla nas same intencje użytkownika. Szybkość i jakość prezentowanych wyników wciąż pozostają istotnym zagadnieniem, pierwszorzędne znaczenie ma jednak trafna analiza zamysłu internauty, dokonana w chwili wpisywania przez niego w okno wyszukiwarki słowa, czy wyrażenia. Jej konsekwencją jest dostarczenie użytkownikowi dokładnej odpowiedzi . Na to, czyli na konkretną odpowiedź, stawiamy.”
Prezentowany przez WP i Netsprint.pl wynik szukania przyjmuje postać jasnych, uporządkowanych informacji oraz definicji encyklopedycznych. Opatrzony jest specjalną grafiką (warunki pogodowe, kursy walut), bądź zdjęciem (okładka książki, płyta CD, plakat filmu, aktor, piosenkarz, pisarz, polityk, itp.). Wirtualna Polska i NetSprint przeanalizowali dotąd dziesiątki tysięcy najczęstszych zapytań, kierowanych przez użytkowników do systemów wyszukiwawczych. Właśnie ta analiza zadecydowała o wyborze pierwszych przeszukiwanych źródeł. Przy odpowiedziach wykorzystano główne bazy informacyjne portalu, kalkulatory, przeliczniki oraz Wikipedię.
Teraz, wpisując w wyszukiwarkę sformułowanie Paweł Małaszyński, użytkownik otrzyma nie tylko linki do stron WWW, ale przede wszystkim fotografię i skróconą biografię artysty wraz z jego filmografią. Na pytanie o warunki pogodowe, system odpowie, wykorzystując mechanizm geotargetowania. Osobie, która korzysta z Internetu w Poznaniu, zaprezentowana zostanie prognoza odnoszącą się do tego miasta. Analogiczny mechanizm dotyczy np. repertuaru kin. Mało precyzyjne hasła: lotto czy toto lotek, którymi często posługują się użytkownicy, znajdą bardzo ścisłą odpowiedź – aktualne wyniki losowania gier Totalizatora Sportowego.
„Będziemy systematycznie zaspokajać jak najwięcej informacyjnych potrzeb użytkowników. Wraz z partnerem nieustannie analizujemy dostępne w Sieci zasoby wiedzy, które mogą dopełnić nasze pionierskie rozwiązanie. Śledzimy uważnie zapytania kierowane przez internautów do wyszukiwarek WP i Netsprint.pl. Dzięki takim działaniom internauci otrzymywać będą możliwie najtrafniejsze definicje. – dodaje Grzegorz Borowski – Wdrożeniu towarzyszy całkowita zmiana układu graficznego szukaj.wp.pl., który jest jeszcze prostszy
w obsłudze, bardziej przejrzysty, a tym samym bardziej ergonomiczny.”
Prezentowanie odpowiedzi na WP i w NetSprint.pl oparte jest o ten sam mechanizm. Firmy cały czas poszukują nowych baz informacji, które mogą być przeszukiwane przez użytkowników. Już dziś serwisy posiadające unikalne, uporządkowane zasoby informacji, zainteresowane udostępnianiem ich w wynikach wyszukiwania, mogą zgłaszać się do partnerów w celu nawiązania współpracy.
O genezie wdrożonego mechanizmu opowiada Artur Banach, Prezes Netsprint.pl: „Wierzymy w koncepcję, w której wyszukiwarka rozwiązuje konkretne problemy internautów i oszczędza ich czas. Porządkujemy zasoby znajdujące się w polskiej Sieci tak, by na większość zapytań użytkowników dostarczać dokładne, oczekiwane przez nich informacje już na stronie wynikowej. Niezależnie od tego, czy szukają oni informacji encyklopedycznych, chcą wybrać miejsce wakacyjnego wypoczynku, bądź fachowca w najbliższej okolicy, znajdą odpowiedź
w naszych wynikach wyszukiwania”.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.