21 czerwca ukażą się „Kryształy Symetrii” – raport na temat użyteczności stron internetowych banków w Polsce. Autorem badania jest agencja e-biznes Symetria.
„Kryształy Symetrii” są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego Internetu. Pierwszą przebadaną branżą będzie branża finansowa.
Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań jest wskazanie dobrych praktyk pokazujących, jak można ułatwiać użytkownikom poruszanie się w serwisie oraz zidentyfikowanie błędów, których należy unikać. Na podstawie wyników powstanie ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom stron internetowych banków w Polsce.
Działania online często budzą obawę przed skomplikowanym procesem realizacji zadań i brakiem umiejętności w zakresie poprawnego wypełniania formularzy czy zawierania transakcji. A przecież dużo łatwiej i szybciej jest skorzystać z sieci niż wybrać się do urzędu, banku czy sklepu operatora komórkowego.
W I edycji badania Symetria postanowiła sprawdzić na ile użyteczne są strony WWW największych banków w Polsce. Wszystkim ocenionym serwisom przyznane zostaną „Kryształy Symetrii”. Przyznanie kryształów następuje na podstawie wyników uzyskanych w trzech obszarach:
- efekt – informuje czy użytkownikowi udało zrealizować się zamierzone cele,
- satysfakcja – odczucia użytkownika wyrażone poprzez ocenę trudności zadania,
- wydajność – czas potrzebny użytkownikowi na realizację w/w celów.
Badanie przeprowadzone zostało na próbie 2000 użytkowników, którzy wykonali różne zadania na stronach wytypowanych banków. Internauci zostali zrekrutowani przez partnera branżowego projektu – serwis Money.pl. Zbadana została łatwość znalezienia podstawowych informacji, jak np. zastrzeżenie zagubionej karty czy sprawdzenie oprocentowania konta oszczędnościowego.
Otrzymane wyniki dadzą odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązań są najbardziej skuteczne i godne zastosowania.
Autor badania, agencja Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW. Więcej informacji można znaleźć na facebookowym fanpage’u Symetrii.
Redakcja e-biznes.pl jest patronem medialnym raportu „Kryształy Symetrii”.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.