21 czerwca ukażą się „Kryształy Symetrii” – raport na temat użyteczności stron internetowych banków w Polsce. Autorem badania jest agencja e-biznes Symetria.
„Kryształy Symetrii” są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego Internetu. Pierwszą przebadaną branżą będzie branża finansowa.
Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań jest wskazanie dobrych praktyk pokazujących, jak można ułatwiać użytkownikom poruszanie się w serwisie oraz zidentyfikowanie błędów, których należy unikać. Na podstawie wyników powstanie ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom stron internetowych banków w Polsce.
Działania online często budzą obawę przed skomplikowanym procesem realizacji zadań i brakiem umiejętności w zakresie poprawnego wypełniania formularzy czy zawierania transakcji. A przecież dużo łatwiej i szybciej jest skorzystać z sieci niż wybrać się do urzędu, banku czy sklepu operatora komórkowego.
W I edycji badania Symetria postanowiła sprawdzić na ile użyteczne są strony WWW największych banków w Polsce. Wszystkim ocenionym serwisom przyznane zostaną „Kryształy Symetrii”. Przyznanie kryształów następuje na podstawie wyników uzyskanych w trzech obszarach:
- efekt – informuje czy użytkownikowi udało zrealizować się zamierzone cele,
- satysfakcja – odczucia użytkownika wyrażone poprzez ocenę trudności zadania,
- wydajność – czas potrzebny użytkownikowi na realizację w/w celów.
Badanie przeprowadzone zostało na próbie 2000 użytkowników, którzy wykonali różne zadania na stronach wytypowanych banków. Internauci zostali zrekrutowani przez partnera branżowego projektu – serwis Money.pl. Zbadana została łatwość znalezienia podstawowych informacji, jak np. zastrzeżenie zagubionej karty czy sprawdzenie oprocentowania konta oszczędnościowego.
Otrzymane wyniki dadzą odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązań są najbardziej skuteczne i godne zastosowania.
Autor badania, agencja Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW. Więcej informacji można znaleźć na facebookowym fanpage’u Symetrii.
Redakcja e-biznes.pl jest patronem medialnym raportu „Kryształy Symetrii”.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.