Kryształy Symetrii już za niespełna tydzień

Opublikowano: 15 czerwca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

21 czerwca ukażą się „Kryształy Symetrii” – raport na temat użyteczności stron internetowych banków w Polsce. Autorem badania jest agencja e-biznes Symetria.

Kryształy Symetrii już za niespełna tydzień 1„Kryształy Symetrii” są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów  polskiego Internetu. Pierwszą przebadaną branżą będzie branża finansowa.

Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań jest wskazanie dobrych praktyk pokazujących, jak można ułatwiać użytkownikom poruszanie się w serwisie oraz zidentyfikowanie błędów, których należy unikać. Na podstawie wyników powstanie ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom stron internetowych banków w Polsce.

Działania online często budzą obawę przed skomplikowanym procesem realizacji zadań i brakiem umiejętności w zakresie poprawnego wypełniania formularzy czy zawierania transakcji. A przecież dużo łatwiej i szybciej jest skorzystać z sieci niż wybrać się do urzędu, banku czy sklepu operatora komórkowego.

W I edycji badania Symetria postanowiła sprawdzić na ile użyteczne są strony WWW największych banków w Polsce. Wszystkim ocenionym serwisom przyznane zostaną „Kryształy Symetrii”. Przyznanie kryształów następuje na podstawie wyników uzyskanych w trzech obszarach:

  • efekt – informuje czy użytkownikowi udało zrealizować się zamierzone cele,
  • satysfakcja – odczucia użytkownika wyrażone poprzez ocenę trudności zadania,
  • wydajność – czas potrzebny użytkownikowi na realizację w/w celów.

Badanie przeprowadzone zostało na próbie 2000 użytkowników, którzy wykonali różne zadania na stronach wytypowanych banków. Internauci zostali zrekrutowani przez partnera branżowego projektu – serwis Money.pl. Zbadana została łatwość znalezienia podstawowych informacji, jak np. zastrzeżenie zagubionej karty czy sprawdzenie oprocentowania konta oszczędnościowego.

Otrzymane wyniki dadzą odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązań są najbardziej skuteczne i godne zastosowania.

Autor badania, agencja Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW. Więcej informacji można znaleźć na facebookowym fanpage’u Symetrii.

Redakcja e-biznes.pl jest patronem medialnym raportu „Kryształy Symetrii”.

Dawid ZarazińskiKryształy Symetrii już za niespełna tydzień

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.