Świetna metodologia i zespół złożony z doświadczonych konsultantów warunkują jakość wdrożenia. Ale bez zaangażowania użytkowników i świadomości klienta, jakie obszary firmy powinien wesprzeć system, projekt obarczony będzie ryzykiem – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus Polska.
– Ryzykiem tym obarczone są zwłaszcza te spółki, gdzie dopiero kształtuje się kultura organizacji. Czym ona jest, wystarczy spojrzeć na dojrzałe (częściej z zachodnim kapitałem) przedsiębiorstwa, gdzie podział zadań i obowiązków jest dokładnie rozpisany, a przepływ informacji świetnie usystematyzowany – dodaje Piotr Szczerbiak.
W trakcie wdrożenia, które nieraz oznacza reorganizację firmy, ma to strategiczne znaczenie. – Pracownicy mogą (niepotrzebnie) bać się utraty miejsca pracy na rzecz nowej technologii lub nie mają czasu „uczyć się” systemu po godzinach pracy. Tymczasem każde wdrożenie wymaga zmotywowania kluczowych użytkowników systemu i jasnej wizji oraz określenia w niej miejsca, dla systemu IT – wyjaśnia Piotr Szczerbiak.
– Bo to, co i jak przekażą kluczowi użytkownicy pozostałym pracownikom zależeć będzie od ich nastawienia do projektu. O tym przesądzić może system motywacyjny, np. w postaci specjalnej premii – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.
– W praktyce nieraz jest inaczej. Wciąż są firmy, nie mające strategii rozwoju i unikające analiz przedwdrożeniowych. Mogą one stanowić 10 proc. a nawet więcej kosztów wdrożenia. Zarządy wolę jednak tę część wydatków pominąć, choć finalny efekt może być odwrotny. Projekt wydłuża się, a koszty rosną, bo nie określono wcześniej celów wdrożenia – przestrzega Manoj Nair.
Tymczasem to na podstawie analizy biznesowej budowany jest prosty model systemu oraz specjalne scenariusze, które obrazują użytkownikom, skąd biorą się poszczególne procesy i w jakim kierunku przepływają informacje. Tak usystematyzowana wiedza przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami, którzy na końcu wdrożenia dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (końcowymi użytkownikami).
Columbus IT Partner jest czołowym partnerem Microsoftu na świecie i jedynym partnerem UPS w Polsce. W Polsce firma, znana do tej pory jako Columbus Polska, połączyła się w sierpniu 2006 r. z Creative Innovation Group, polską firmą konsultingową IT i przejęła od Alatusa dział Microsoft Dynamice NAV. W wyniku fuzji Columbus stał się w Polsce największym dostawcą rozwiązań z rodziny rozwiązań Microsoft Dynamics.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.