Świetna metodologia i zespół złożony z doświadczonych konsultantów warunkują jakość wdrożenia. Ale bez zaangażowania użytkowników i świadomości klienta, jakie obszary firmy powinien wesprzeć system, projekt obarczony będzie ryzykiem – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus Polska.
– Ryzykiem tym obarczone są zwłaszcza te spółki, gdzie dopiero kształtuje się kultura organizacji. Czym ona jest, wystarczy spojrzeć na dojrzałe (częściej z zachodnim kapitałem) przedsiębiorstwa, gdzie podział zadań i obowiązków jest dokładnie rozpisany, a przepływ informacji świetnie usystematyzowany – dodaje Piotr Szczerbiak.
W trakcie wdrożenia, które nieraz oznacza reorganizację firmy, ma to strategiczne znaczenie. – Pracownicy mogą (niepotrzebnie) bać się utraty miejsca pracy na rzecz nowej technologii lub nie mają czasu „uczyć się” systemu po godzinach pracy. Tymczasem każde wdrożenie wymaga zmotywowania kluczowych użytkowników systemu i jasnej wizji oraz określenia w niej miejsca, dla systemu IT – wyjaśnia Piotr Szczerbiak.
– Bo to, co i jak przekażą kluczowi użytkownicy pozostałym pracownikom zależeć będzie od ich nastawienia do projektu. O tym przesądzić może system motywacyjny, np. w postaci specjalnej premii – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.
– W praktyce nieraz jest inaczej. Wciąż są firmy, nie mające strategii rozwoju i unikające analiz przedwdrożeniowych. Mogą one stanowić 10 proc. a nawet więcej kosztów wdrożenia. Zarządy wolę jednak tę część wydatków pominąć, choć finalny efekt może być odwrotny. Projekt wydłuża się, a koszty rosną, bo nie określono wcześniej celów wdrożenia – przestrzega Manoj Nair.
Tymczasem to na podstawie analizy biznesowej budowany jest prosty model systemu oraz specjalne scenariusze, które obrazują użytkownikom, skąd biorą się poszczególne procesy i w jakim kierunku przepływają informacje. Tak usystematyzowana wiedza przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami, którzy na końcu wdrożenia dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (końcowymi użytkownikami).
Columbus IT Partner jest czołowym partnerem Microsoftu na świecie i jedynym partnerem UPS w Polsce. W Polsce firma, znana do tej pory jako Columbus Polska, połączyła się w sierpniu 2006 r. z Creative Innovation Group, polską firmą konsultingową IT i przejęła od Alatusa dział Microsoft Dynamice NAV. W wyniku fuzji Columbus stał się w Polsce największym dostawcą rozwiązań z rodziny rozwiązań Microsoft Dynamics.
Wpisy promowane
- Program do projektowania mebli w 3D – TopSolid WoodRozwój technologii daje spore możliwości w obszarze zwiększenia skuteczności i wydajności pracy projektantów i producentów mebli. Świetnym tego przykładem jest ...
- O co zapytać prawnika do spraw gospodarczych?Dla wielu przedsiębiorców świat prawa gospodarczego może być skomplikowany i pełen pułapek. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług prawnika specjalizującego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.