Świetna metodologia i zespół złożony z doświadczonych konsultantów warunkują jakość wdrożenia. Ale bez zaangażowania użytkowników i świadomości klienta, jakie obszary firmy powinien wesprzeć system, projekt obarczony będzie ryzykiem – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus Polska.
– Ryzykiem tym obarczone są zwłaszcza te spółki, gdzie dopiero kształtuje się kultura organizacji. Czym ona jest, wystarczy spojrzeć na dojrzałe (częściej z zachodnim kapitałem) przedsiębiorstwa, gdzie podział zadań i obowiązków jest dokładnie rozpisany, a przepływ informacji świetnie usystematyzowany – dodaje Piotr Szczerbiak.
W trakcie wdrożenia, które nieraz oznacza reorganizację firmy, ma to strategiczne znaczenie. – Pracownicy mogą (niepotrzebnie) bać się utraty miejsca pracy na rzecz nowej technologii lub nie mają czasu „uczyć się” systemu po godzinach pracy. Tymczasem każde wdrożenie wymaga zmotywowania kluczowych użytkowników systemu i jasnej wizji oraz określenia w niej miejsca, dla systemu IT – wyjaśnia Piotr Szczerbiak.
– Bo to, co i jak przekażą kluczowi użytkownicy pozostałym pracownikom zależeć będzie od ich nastawienia do projektu. O tym przesądzić może system motywacyjny, np. w postaci specjalnej premii – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.
– W praktyce nieraz jest inaczej. Wciąż są firmy, nie mające strategii rozwoju i unikające analiz przedwdrożeniowych. Mogą one stanowić 10 proc. a nawet więcej kosztów wdrożenia. Zarządy wolę jednak tę część wydatków pominąć, choć finalny efekt może być odwrotny. Projekt wydłuża się, a koszty rosną, bo nie określono wcześniej celów wdrożenia – przestrzega Manoj Nair.
Tymczasem to na podstawie analizy biznesowej budowany jest prosty model systemu oraz specjalne scenariusze, które obrazują użytkownikom, skąd biorą się poszczególne procesy i w jakim kierunku przepływają informacje. Tak usystematyzowana wiedza przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami, którzy na końcu wdrożenia dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (końcowymi użytkownikami).
Columbus IT Partner jest czołowym partnerem Microsoftu na świecie i jedynym partnerem UPS w Polsce. W Polsce firma, znana do tej pory jako Columbus Polska, połączyła się w sierpniu 2006 r. z Creative Innovation Group, polską firmą konsultingową IT i przejęła od Alatusa dział Microsoft Dynamice NAV. W wyniku fuzji Columbus stał się w Polsce największym dostawcą rozwiązań z rodziny rozwiązań Microsoft Dynamics.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.