Apteka internetowa DomZdrowia.pl każdego miesiąca odnotowuje wzrost sprzedaży leków OTC (sprzedawanych bez recepty) na poziomie 15-20%, a już wkrótce zamierza rozpocząć także sprzedaż leków dostępnych na receptę. W realizacji tego i innych planów ma pomóc kolejny zastrzyk gotówki z funduszu inwestycyjnego MCI Management S.A., który podniósł właśnie kapitał apteki o 450 000 zł.
Fundusz w ramach drugiej rundy inwestycyjnej objął 28 marca br. udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. o łącznej wartości nominalnej 450 tys. złotych. Nabyte udziały stanową w sumie 19,68% kapitału zakładowego firmy. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 39,65% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl. przekraczającego obecnie 2,3 mln złotych.
Celem funduszu MCI Management jest zainwestowanie w internetową aptekę w ciągu 3 lat ponad 2,5 mln zł. W drugiej rundzie inwestycyjnej wzięła udział również kadra zarządzająca DomZdrowia.pl inwestując własne pieniądze, co wskazuje na niezwykle obiecującą przyszłość firmy.
Wspólnicy DomZdrowia.pl intensywnie inwestują w firmę, ponieważ ma ona sporą szansę zostać pierwszym i największym graczem na rynku internetowej sprzedaży leków dostępnych na receptę. Rynek ten jest około 3 razy większy od rynku leków OTC, a roczna jego wartość przekracza 15 mld zł. Udziałowcy firmy szacują, że docelowo kanał internetowy może – dzięki niższym cenom, wygodzie i dyskrecji zakupów – osiagnąć od 1% do 3% wartości tego rynku. Szacunki te opierają się na doświadczeniach internetowych aptekarzy z rynków zachodnich.
Na początek DomZdrowia.pl zamierza dostarczać klientom leki dostępne na receptę, po otrzymaniu jej oryginału przesłanego zwykłym listem. Wbrew pozorom, tego rodzaju zakupy nie muszą być wcale procesem uciążliwym, ani odstraszającym klientów. Warto pamiętać, że klientami regularnie kupującymi leki na receptę są często osoby niepełnosprawne, cierpiące na choroby przewlekłe, wymagające długoletniego leczenia, czy choćby panie stosujące środki antykoncepcyjne. Dla takich klientów bardzo liczy się korzystna cena, a DomZdrowia.pl jest w stanie oferować leki nawet do 10-15% taniej, niż w tradycyjnych aptekach. Poza tym takich zakupów nie robi się raczej w ostatniej chwili, ale z wyprzedzeniem i w sposób zaplanowany.
Model biznesowy DomZdrowia.pl został doceniony przez polskie firmy z branży farmaceutycznej, które postanowiły wykorzystać doświadczenia twórców tego pionierskiego na naszym rynku przedsięwzięcia. Polscy producenci leków zlecają spółce DomZdrowia.pl prowadzenie działań informacyjnych, dotyczących ich produktów, w pozostałych krajach Unii Europejskiej. W ten sposób mogą docierać do klientów w całej Unii i sprzedawać swoje produkty bez konieczności poddawania ich czasochłonnemu i kosztownemu procesowi rejestracji na każdym z rynków docelowych.
Firma działa również na rynku kosmetyków, środków pielęgnacyjnych i suplementów diety.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.