Apteka internetowa DomZdrowia.pl każdego miesiąca odnotowuje wzrost sprzedaży leków OTC (sprzedawanych bez recepty) na poziomie 15-20%, a już wkrótce zamierza rozpocząć także sprzedaż leków dostępnych na receptę. W realizacji tego i innych planów ma pomóc kolejny zastrzyk gotówki z funduszu inwestycyjnego MCI Management S.A., który podniósł właśnie kapitał apteki o 450 000 zł.
Fundusz w ramach drugiej rundy inwestycyjnej objął 28 marca br. udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. o łącznej wartości nominalnej 450 tys. złotych. Nabyte udziały stanową w sumie 19,68% kapitału zakładowego firmy. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 39,65% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl. przekraczającego obecnie 2,3 mln złotych.
Celem funduszu MCI Management jest zainwestowanie w internetową aptekę w ciągu 3 lat ponad 2,5 mln zł. W drugiej rundzie inwestycyjnej wzięła udział również kadra zarządzająca DomZdrowia.pl inwestując własne pieniądze, co wskazuje na niezwykle obiecującą przyszłość firmy.
Wspólnicy DomZdrowia.pl intensywnie inwestują w firmę, ponieważ ma ona sporą szansę zostać pierwszym i największym graczem na rynku internetowej sprzedaży leków dostępnych na receptę. Rynek ten jest około 3 razy większy od rynku leków OTC, a roczna jego wartość przekracza 15 mld zł. Udziałowcy firmy szacują, że docelowo kanał internetowy może – dzięki niższym cenom, wygodzie i dyskrecji zakupów – osiagnąć od 1% do 3% wartości tego rynku. Szacunki te opierają się na doświadczeniach internetowych aptekarzy z rynków zachodnich.
Na początek DomZdrowia.pl zamierza dostarczać klientom leki dostępne na receptę, po otrzymaniu jej oryginału przesłanego zwykłym listem. Wbrew pozorom, tego rodzaju zakupy nie muszą być wcale procesem uciążliwym, ani odstraszającym klientów. Warto pamiętać, że klientami regularnie kupującymi leki na receptę są często osoby niepełnosprawne, cierpiące na choroby przewlekłe, wymagające długoletniego leczenia, czy choćby panie stosujące środki antykoncepcyjne. Dla takich klientów bardzo liczy się korzystna cena, a DomZdrowia.pl jest w stanie oferować leki nawet do 10-15% taniej, niż w tradycyjnych aptekach. Poza tym takich zakupów nie robi się raczej w ostatniej chwili, ale z wyprzedzeniem i w sposób zaplanowany.
Model biznesowy DomZdrowia.pl został doceniony przez polskie firmy z branży farmaceutycznej, które postanowiły wykorzystać doświadczenia twórców tego pionierskiego na naszym rynku przedsięwzięcia. Polscy producenci leków zlecają spółce DomZdrowia.pl prowadzenie działań informacyjnych, dotyczących ich produktów, w pozostałych krajach Unii Europejskiej. W ten sposób mogą docierać do klientów w całej Unii i sprzedawać swoje produkty bez konieczności poddawania ich czasochłonnemu i kosztownemu procesowi rejestracji na każdym z rynków docelowych.
Firma działa również na rynku kosmetyków, środków pielęgnacyjnych i suplementów diety.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...