LinkedIn uruchomi własną sieć reklamową

Opublikowano: 15 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Mimo gwałtownego rozwoju wiele serwisów społecznościowych nadal szuka sposobów na zarabianie pieniędzy. Ciekawy pomysł wdraża LinkedIn. Skierowana do biznesowych profesjonalistów witryna postanowiła uruchomić własną sieć reklamową.

Projekt powstaje we współpracy z firmą Collective Media. Założenie jest takie, aby współpracujące z LinkedIn strony WWW otrzymały możliwość analizowania i wykorzystywania informacji na temat użytkowników społeczności w sytuacji, gdy ci odwiedzają takie partnerskie serwisy.

Precyzyjne targetowanie pozwala na osiągnięcie znacznie wyższych wskaźników CPM – kosztu za tysiąc wyświetleń, który waha się między 30 a 76 dolarami. Tekstowe boksy są sprzedawane po 12-20 USD za tysiąc wyświetleń. W większości społeczności te wskaźniki nie przekraczają jednego dolara.

LinkedId posiada 27 milionów zarejestrowanych kont. Według firmy badawczej comScore witryna odnotowała w lipcu 2008 8,7 miliona unikalnych użytkowników, z czego 5,2 mln pochodziło z USA. Według danych własnych witryny przeciętne dochody w gospodarstwie domowym internauty korzystającego z serwisu wynoszą 110 tysięcy USD. Średni wiek to 41 lat.

Mechanizm wykorzystany przez twórców projektu w nowej sieci reklamowej działa już z powodzeniem na stronie głównej LinkedIn. Użytkownicy oglądają przekazy promocyjne dopasowane do branży w której pracują, wielkości firmy, płci, internetowej aktywności. Niektórzy z partnerów witryny („Businessweek”, CNBC, „New York Times”) być może zaczną współpracę z siecią.

Źródło: TechCrunch

Wojtek WowraLinkedIn uruchomi własną sieć reklamową

Podziel się!

O autorze

wojtek