LocateloBiz.com – nowy zintegrowany system lokalizacyjny

Dedykowana platforma, informacje umieszczone na serwerze Klienta, rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo danych, sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem, efektywne wspieranie zarządzania ludźmi i mieniem w terenie, to wszystko oferuje nowy zintegrowany system lokalizacyjny LocateloBiz.com.

Nowy system lokalizacyjny skierowany jest do biznesu (B2B) i jest rozwiązaniem technologicznym wspierającym efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi i mieniem w terenie. Dzięki niemu można weryfikować pozycję, a w razie potrzeby automatycznie wezwać pomoc. Dedykowana platforma pozwala monitorować i analizować pozycję geograficzną pracownika przedsiębiorstwa lub powierzony mu sprzęt, celem sprawniejszego zarządzania. Jednocześnie dostarcza najważniejszych informacji w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia (aktualne lub ostatnio zapisane miejsce pobytu, czas, zarejestrowaną przebytą drogę) oraz zapewnia stały kontakt poprzez dedykowane urządzenia – lokalizatory.

Pomysł stworzenia takiej platformy technologicznej powstał w zeszłym roku, po awarii prądu, która spowodowała duży chaos w Szczecinie i okolicach. U podstaw powstania takiego systemu leżą sytuacje kryzysowe, które najmocniej uwypuklają, jak brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa, a jednocześnie koordynacji działań za pomocą jednego sytemu, wpływa na szybkość i skuteczność podejmowanych kroków. Ostatnie wydarzenia w sektorach energetyki i komunikacji, utwierdziły mnie w przekonaniu, że zaproponowane przez nas rozwiązania powinny być wykorzystywane przy koordynowaniu działań związanych z zarządzaniem ludźmi i sprzętem w terenie. Platforma technologiczna, którą udostępniamy klientom biznesowym, jest tak zaprojektowana, aby zapewniała bezpieczeństwo danych przedsiębiorstwa (dane strategiczne, dane poufne). Klient korzysta z dedykowanych serwerów, dostęp do informacji mają tylko zalogowane osoby. Cały system został wcześniej przetestowany jako rozwiązanie dedykowane dla użytkowników indywidualnych i obecnie jest już gotowy aby wspierać rozwiązania biznesowe. – mówi Krzysztof Grzegorczyk, Prezes Locatelo.com.

Wśród firm i instytucji, które wcześniej testowały rozwiązania Locatelo są m.in. WOPR i TOPR. Platforma biznesowa dedykowana jest zarówno do przedsiębiorstw o rozległym terenowo obszarze zarządzania, jak i jednostek samorządowych, Straży Miejskiej czy firm posiadających służby terenowe np. firmy ochrony osób i mienia, firmy kurierskie i transportowe, przedsiębiorstwa, które posiadają w swoich strukturach przedstawicieli handlowych.

Platformy Locatelo przyciągają prostotą użytkowania. Wykorzystanie technologii GPS i GSM, pozwala z dokładnością do kilku metrów i w czasie rzeczywistym widzieć pozycję użytkowników na mapie. Rozwiązanie współpracuje zarówno z dedykowanymi lokalizatorami osobistymi jak i telefonami komórkowymi wyposażonymi w moduł GPS (zewnętrzny lub wbudowany) z zainstalowaną specjalną aplikacją.

W zależności od wymagań użytkownika, lokalizatory mogą zapewniać różny poziom funkcjonalności. Jeżeli wymaga tego sytuacja, pozycja geograficzna użytkownika może być przekazywana do serwera co kilka sekund lub dopiero na wezwanie osoby zarządzającej. Dodatkowo, dedykowane urządzenia wyposażone są w specjalny przycisk SOS, umożliwiający wezwanie pomocy w sytuacjach zagrożenia.

Zaletą rozwiązania dla pracodawcy jest efektywniejsze zarządzanie personelem i powierzonym mu sprzętem. Poprzez stały kontakt z pracownikiem i możliwość wykonania połączenia telefonicznego bezpośrednio na dedykowane urządzenie, pracodawca w łatwy sposób może szybko alokować pracowników w różne miejsca.

Urządzenia współpracujące z platformą wysyłają pozycję użytkownika do serwerów Locatelo, a następnie jest ona umieszczana w serwisie internetowym bądź przesyłana poprzez VPN (Virtual Private Network) do dedykowanych serwerów klienta.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top