Ponad osiemdziesiąt procent internautów, którzy odróżniają linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, deklaruje, że kliknęło na taki link – czytamy w raporcie Gemius SA przygotowanym na zlecenie NetSprint.pl.
Biorąc pod uwagę to, że jedynie nieliczni internauci wychodzą poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, linki sponsorowane wydają się być atrakcyjnym narzędziem promocji witryny w sieci. O powszechności tej formy reklamy w polskim internecie świadczy niewątpliwie fakt, że większość internautów nie tylko odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania (62,3 proc.), ale i z nich korzysta. Jedynie co piąty polski internauta – czytamy w raporcie – który odróżnia linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, nie kliknął na nie ani razu (18 proc.), a co czwarty przyznaje, że czyta nie więcej niż trzy wyniki wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi).
Częsty kontakt z tą formą reklamy mają także pozostali internauci. Jak wynika z badań, co piąty (19,2 proc.) użytkownik sieci, który nie odróżnia linków sponsorowanych od pozostałych wyników wyszukiwania, czyta od 3 do 5 wyników, a niemal 8 proc. zapoznaje się jedynie z pierwszymi trzema!
Popularność i powszechność linków sponsorowanych wynika m.in. z tego, że są one pozytywnie odbierane i przydatne dla użytkowników wyszukiwarek. Ponad 55 proc. ankietowanych ocenia strony, które otwierają się po kliknięciu na link sponsorowany jako przydatne (zawsze – 3,2 proc., często – 7,6 proc., czasami – 46,6 proc.).
'Cieszy fakt, że większość internautów raczej pozytywnie ocenia przydatność stron wyświetlanych po kliknięciu na link sponsorowany. To dobrze świadczy o tej formie reklamy’ – mówi Artur Banach z NetSprint.pl. 'Z kolei informacja, że dla niektórych użytkowników internetu strony te okazują się nieprzydatne, pokazuje, jak ważne jest właściwe dopasowanie słów kluczowych do rzeczywistej zawartości witryny’ – dodaje Sylwia Szmalec z Gemius SA.
Linki sponsorowane w przeciwieństwie do wielu innych form reklamy internetowej są postrzegane przez internautów jako raczej neutralne dla wizerunku firmy. Nie irytują tak jak formy graficzne. Co więcej, zdaniem niemal 74 proc. użytkowników, rozpoznających płatne odnośniki od innych wyników wyszukiwania, korzystanie przez firmę z linków sponsorowanych nie wpływa na jej wiarygodność, a według 14 proc. – firma staje się nawet bardziej wiarygodna.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.