Lubimy linki sponsorowane

Ponad osiemdziesiąt procent internautów, którzy odróżniają linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, deklaruje, że kliknęło na taki link – czytamy w raporcie Gemius SA przygotowanym na zlecenie NetSprint.pl.

Biorąc pod uwagę to, że jedynie nieliczni internauci wychodzą poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, linki sponsorowane wydają się być atrakcyjnym narzędziem promocji witryny w sieci. O powszechności tej formy reklamy w polskim internecie świadczy niewątpliwie fakt, że większość internautów nie tylko odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania (62,3 proc.), ale i z nich korzysta. Jedynie co piąty polski internauta – czytamy w raporcie – który odróżnia linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, nie kliknął na nie ani razu (18 proc.), a co czwarty przyznaje, że czyta nie więcej niż trzy wyniki wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi).

Częsty kontakt z tą formą reklamy mają także pozostali internauci. Jak wynika z badań, co piąty (19,2 proc.) użytkownik sieci, który nie odróżnia linków sponsorowanych od pozostałych wyników wyszukiwania, czyta od 3 do 5 wyników, a niemal 8 proc. zapoznaje się jedynie z pierwszymi trzema!

Popularność i powszechność linków sponsorowanych wynika m.in. z tego, że są one pozytywnie odbierane i przydatne dla użytkowników wyszukiwarek. Ponad 55 proc. ankietowanych ocenia strony, które otwierają się po kliknięciu na link sponsorowany jako przydatne (zawsze – 3,2 proc., często – 7,6 proc., czasami – 46,6 proc.).

'Cieszy fakt, że większość internautów raczej pozytywnie ocenia przydatność stron wyświetlanych po kliknięciu na link sponsorowany. To dobrze świadczy o tej formie reklamy’ – mówi Artur Banach z NetSprint.pl. 'Z kolei informacja, że dla niektórych użytkowników internetu strony te okazują się nieprzydatne, pokazuje, jak ważne jest właściwe dopasowanie słów kluczowych do rzeczywistej zawartości witryny’ – dodaje Sylwia Szmalec z Gemius SA.

Linki sponsorowane w przeciwieństwie do wielu innych form reklamy internetowej są postrzegane przez internautów jako raczej neutralne dla wizerunku firmy. Nie irytują tak jak formy graficzne. Co więcej, zdaniem niemal 74 proc. użytkowników, rozpoznających płatne odnośniki od innych wyników wyszukiwania, korzystanie przez firmę z linków sponsorowanych nie wpływa na jej wiarygodność, a według 14 proc. – firma staje się nawet bardziej wiarygodna.

http://www.gemius.pl

http://www.netsprint.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top