Marketing polityczny w nowym wymiarze

Opublikowano: 15 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Komitet Rafała Dutkiewicza przeprowadził akcję marketingową, wykorzystując materiały filmowe na portalu Youtube. W materiałach filmowych polscy celebryci wyrażają swoje poparcie dla kandydatury Dutkiewicza w wyborach prezydenta Wrocławia. Czynią to czytając fraszki, których autorem jest sam Dutkiewicz.

W 30-sekundowych spotach możemy zobaczyć: Jerzego Owsiaka, Roberta Makłowicza, Stanisława Sojkę, Roberta Gonerę, Zbigniewa Wodeckiego i Justynę Szafran. Komitet Dutkiewicza chce przez tę akcję trafić do internautów i pokazać prezydenta od jego nieznanej strony – jako twórcę zabawnych fraszek. Wykorzystanie gwiazd jako lektorów, ma ułatwić rozpromowanie całej akcji.

Marketing polityczny w nowym wymiarze 1

„Jestem dumny z tego, że osobistości które znam i cenię, zgodziły się wystąpić czytając fraszki mojego autorstwa. Jest to dla mnie podwójne wyróżnienie – zarówno dla gospodarza Wrocławia, jak i dla autora“ – skomentował Rafał Dutkiewicz.

Podczas gdy wykorzystanie celebrytów w marketingu politycznym na zachodzie jest już standardem, w Polsce nie jest często spotykanym zabiegiem. Politycy niedoceniają niestandardowych sposobów dotarcia do wyborców.

Kolejne ciekawe inicjatywy w marketingu politycznym (po piosence „blondynek“ Napieralskiego) pokazują nam, że politycy coraz częściej uświadamiają sobie, że marketing to nie tylko plakaty wyborcze. Efekty oryginalnych zabiegów marketingowych komitetu Dutkiewicza zobaczymy niedługo, pierwsza tura wyborów samorządowych już 21 listopada.

Hanna LaskowskaMarketing polityczny w nowym wymiarze

Podziel się!

O autorze

hania