Marki godne zaufania

Opublikowano: 23 czerwca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Po raz czwarty Reader’s Digest zbadał jakie instytucje, marki i zawody wzbudzają największe zaufanie Europejczyków. Wyniki zebrane w 14 krajach Unii Europejskiej, Europy Środkowej i Wschodniej pozwoliły stwierdzić, że Europejczycy ufają instytucji małżeństwa, radiu i poczcie, jednocześnie narzekają na politykę emigracyjną i działania dotyczące zatrudnienia. Mieszkańcy wszystkich 14 krajów mają pełne zaufanie do strażaków, pilotów i farmaceutów. Politycy to najmniej zaufana grupa zawodowa we wszystkich przebadanych przez Reader’s Digest krajach. Wśród marek największym zaufaniem cieszą się Nokia, Visa, Nivea i Canon.

Największym zaufaniem w Polsce cieszy się instytucja małżeństwa, w dalszej kolejności znalazły się poczta i radio. Polacy cenią znane europejskie brandy takie jak Nokia, Visa czy Colgate, ufają także polskim markom. Największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się Hortex, PZU S.A., Orlen, Orbis i Herbapol. Strażak i pilot to najbardziej zaufane zawody, nie lubimy natomiast polityków. Na tle przebadanych krajów europejskich Polacy wyróżniają się najwyższymi ambicjami i najsłabszym poczuciem wspólnoty.

Portal INTERIA.PL otrzymał Srebrne Godło marki najbardziej godnej zaufania w kategorii firma internetowa w
kolejnej edycji badania Reader’s Digest European Trusted Brands 2004. Portal otrzymał najwyższe oceny we wszystkich 4 szczegółowych kategoriach badania. Srebrne wyróżnienie przyznano INTERIA.PL już po raz drugi, poprzednio w 2003 r.

Srebrne Godło Trusted Brands oznacza najwyższe notowania w poszczególnych kryteriach szczegółowych badania. Wyróżnione przez respondentów marki poddawane są – w skali od 1 do 5 – ocenie w ramach 4 kryteriów, takich jak jakość, wartość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb konsumenta.

Portal INTERIA.PL zyskał najwyższe oceny we wszystkich kategoriach szczegółowych, wyprzedzając Onet.pl, Wirtualną Polskę oraz Telekomunikację Polską.

Złote Godło Trusted Brand, oznacza największą liczbę głosów oddanych spontanicznie na daną markę. Jest więc miernikiem łączącym w sobie znajomość marki z jej ogólną pozytywną oceną. W 2004 r. Złote Godło Trusted Brand w kategorii firma internetowa otrzymał portal Onet.pl.

Sylwester KozakMarki godne zaufania

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.