Na konferencji CTIA w Nowym Orleanie firma MasterCard ogłosiła wprowadzenie usługi cyfrowych płatności PayPass Wallet. Czy jest to zapowiedź nowej ery szybkich i prostych płatności w sklepach i serwisach internetowych?
Firma MasterCard uruchomiła nową, mobilną usługę PayPass Wallet, która z założenia ma ułatwić konsumentom dokonywanie płatności za zakupy, przy użyciu telefonu, komputera lub tabletu. W komunikacie prasowym MasterCard można przeczytać, że usługa PayPass Wallet jest globalną ofertą, skierowaną do banków, sprzedawców i partnerów biznesowych. Zwykłe kliknięcie myszką, albo dotknięcie ekranu smartfonu lub tabletu umożliwić ma klientom dokonanie płatności za zakupione towary – w tradycyjnych punktach handlowych i w e-sklepach.
Jednymi z pierwszych partnerów biznesowych korzystających z usługi MasterCard PayPass Wallet są American Airlines oraz Barnes & Noble. Już wkrótce w ich serwisach internetowych ma pojawić się przycisk PayPass Online. American Airlines dodatkowo zapowiada wprowadzenie usługi PayPass Wallet do swojej aplikacji mobilnej.
Nowa generacja płatności cyfrowych składa się z trzech elementów: PayPass Acceptance Network (PayPass Online i PayPass Contactless), PayPass Wallet oraz PayPass API. Usługi te wzbogacono o tzw. portfel elektroniczny i narzędzia programistyczne, które ułatwiają połączenie innych portfeli z siecią akceptacji PayPass Online. PayPass Acceptance Network to spójny, ogólnoświatowy mechanizm, pozwalający na szybkie akceptowanie wszelkich płatności elektronicznych przez sprzedawców, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze sprzedażą w sklepie tradycyjnym czy internetowym. PayPass Wallet to pełen pakiet rozwiązań, pozwalający bankom, handlowcom oraz partnerom biznesowym na tworzenie własnych portfeli elektronicznych. Natomiast PayPass API jest aplikacją pozwalającą partnerom biznesowym włączenie swoich portfeli elektronicznych do globalnej sieci PayPass Acceptance Network, która umożliwia realizację i uwierzytelnianie płatności, jak i wykrywanie działań przestępczych.
Klienci chcą sami decydować o tym kiedy, w jaki sposób i gdzie będą płacić za kupowane towary. Sprzedawcy chcą być bardziej elastyczni w zakresie przyjmowania płatności realizowanych drogą cyfrową tak, aby jak najwięcej osób odwiedzających ich sklepy – zarówno te fizyczne, jak i te internetowe – stało się ich faktycznymi klientami – powiedział Ed McLaughlin, szef działu nowych płatności w firmie MasterCard.
Usługa PayPass Wallet zostanie udostępniona partnerom handlowym firmy MasterCard w trzecim kwartale tego roku. Początkowo będzie można z niej korzystać w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz w Australii. W planach MasterCard jest wdrożenie usługi w innych krajach, zaś z czasem pakiet PayPass Wallet ma zostać rozszerzony na wszystkie punkty handlowe.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!