Matrix.pl, dostawca rozwiązań informatycznych dla instytucji i przedsiębiorstw z sektora korporacyjnego, zakończył wdrożenie nowej wersji aplikacji do obsługi klientów biznesowych sieci Plus GSM w Polkomtel SA. System Asystent umożliwia klientom sieci komórkowej m.in. samoobsługowe zarządzanie własnym kontem, składanie zamówień, generowanie raportów billingowych czy zlecanie usług serwisowych, a operacje na koncie klienta dokonują się w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system wdrożony na polskim rynku telekomunikacyjnym, nowatorski także w skali europejskiej.
System Asystent przeznaczony jest zarówno dla klientów biznesowych, jak i pracowników obsługi w Polkomtel SA. Aplikacja umożliwia klientom samodzielne zarządzanie wieloma funkcjami, m.in.: konfigurowaniem konta firmy, składaniem zamówień na zakup aktywacji telefonów, generowaniem raportów bilingowych, zlecaniem usług serwisowych, korzystaniem z programu wymiany aparatów
i alternatywnych narzędzi utrzymania. Pracownicy Departamentu Klientów Korporacyjnych w Polkomtel S.A. otrzymali narzędzie wspierające efektywny kontakt z klientem poprzez kanał mailingowy i wideokonferencyjny, a także możliwość sprawnego zarządzania kartotekami klientów, definiowania i zarządzania warunkami współpracy (umowami długofalowymi), udostępnianiem oferty sprzedażowej (aktywacje, telefony, akcesoria) i raportowania.
'Rozwiązanie typu self-service jest nowatorskie w skali europejskiej i jedyne na polskim rynku – daje naszej sieci istotną przewagę konkurencyjną w segmencie klientów biznesowych. Z rozwiązania korzysta obecnie 3,7 tys. użytkowników zarządzających blisko 300 tysiącami kart SIM. W najbliższej perspektywie przewidujemy wdrożenie u ok. 40 tys. nowych użytkowników. Uzyskaliśmy ok. 25% wzrost efektywności obsługi posprzedażowej, a osiągnięcie to zawdzięczamy wysokiej ocenie portalu w badaniach satysfakcji (80% klientów ocenia go jako przydatny i bardzo przydatny) oraz praktycznemu wykorzystaniu aplikacji przez klientów, co pokazują wyniki sprzedaży dokonanej za pośrednictwem aplikacji. Na koniec 4 kwartału 2005 r. poprzez Asystenta klienci kluczowi zrealizowali drogą elektroniczną 73% zamówień nowych aktywacji i wymian aparatów. Nowa wersja Asystenta została rozbudowana o szereg nowych funkcji postulowanych przez użytkowników aplikacji, m.in.: odwzorowanie hierarchicznej struktury przedsiębiorstwa, grupowanie i zarządzanie flotą telefoniczną, korporacyjną książkę telefoniczną, zaawansowaną bramkę SMS. Klienci mają też możliwość pozyskania z systemu danych o rachunkach i billingach’ – mówi Grzegorz Salachna, Kierownik Działu Obsługi Klientów Kluczowych w Polkomtel S.A.
'Przy budowie aplikacji wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań IT dla sektora telekomunikacyjnego. Bazowaliśmy zarówno na naszych kompetencjach w tworzeniu dedykowanych systemów transakcyjnych, z których korzysta już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników w Polsce, jak i doświadczeniu w zakresie integracji systemów. Asystent jest aplikacją zbudowaną na platformie J2EE. W projekcie wykorzystano serwer aplikacyjny Websphere i bazę danych Oracle. Przy użyciu nowoczesnych metod MQSeries i Webservices, aplikacja współpracuje z kilkunastoma systemami wewnętrznymi Polkomtela: m.in. systemem bilingowym, ERP i hurtownią danych’ – dodaje Marcin Zagdański, Z-ca Dyrektora Produkcji Matrix.pl SA.
Wpisy promowane
- Ile trwa budowa domu?Czas budowy domu jednorodzinnego zależy od wielu czynników, takich jak wielkość domu, stopień skomplikowania projektu, rodzaj materiałów i umiejętności wykonawców. ...
- Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę?Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę? To proste — podnośnik dźwigowy z przyssawką pozwala na szybkie i bezpieczne ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.