Matrix.pl, dostawca rozwiązań informatycznych dla instytucji i przedsiębiorstw z sektora korporacyjnego, zakończył wdrożenie nowej wersji aplikacji do obsługi klientów biznesowych sieci Plus GSM w Polkomtel SA. System Asystent umożliwia klientom sieci komórkowej m.in. samoobsługowe zarządzanie własnym kontem, składanie zamówień, generowanie raportów billingowych czy zlecanie usług serwisowych, a operacje na koncie klienta dokonują się w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system wdrożony na polskim rynku telekomunikacyjnym, nowatorski także w skali europejskiej.
System Asystent przeznaczony jest zarówno dla klientów biznesowych, jak i pracowników obsługi w Polkomtel SA. Aplikacja umożliwia klientom samodzielne zarządzanie wieloma funkcjami, m.in.: konfigurowaniem konta firmy, składaniem zamówień na zakup aktywacji telefonów, generowaniem raportów bilingowych, zlecaniem usług serwisowych, korzystaniem z programu wymiany aparatów
i alternatywnych narzędzi utrzymania. Pracownicy Departamentu Klientów Korporacyjnych w Polkomtel S.A. otrzymali narzędzie wspierające efektywny kontakt z klientem poprzez kanał mailingowy i wideokonferencyjny, a także możliwość sprawnego zarządzania kartotekami klientów, definiowania i zarządzania warunkami współpracy (umowami długofalowymi), udostępnianiem oferty sprzedażowej (aktywacje, telefony, akcesoria) i raportowania.
'Rozwiązanie typu self-service jest nowatorskie w skali europejskiej i jedyne na polskim rynku – daje naszej sieci istotną przewagę konkurencyjną w segmencie klientów biznesowych. Z rozwiązania korzysta obecnie 3,7 tys. użytkowników zarządzających blisko 300 tysiącami kart SIM. W najbliższej perspektywie przewidujemy wdrożenie u ok. 40 tys. nowych użytkowników. Uzyskaliśmy ok. 25% wzrost efektywności obsługi posprzedażowej, a osiągnięcie to zawdzięczamy wysokiej ocenie portalu w badaniach satysfakcji (80% klientów ocenia go jako przydatny i bardzo przydatny) oraz praktycznemu wykorzystaniu aplikacji przez klientów, co pokazują wyniki sprzedaży dokonanej za pośrednictwem aplikacji. Na koniec 4 kwartału 2005 r. poprzez Asystenta klienci kluczowi zrealizowali drogą elektroniczną 73% zamówień nowych aktywacji i wymian aparatów. Nowa wersja Asystenta została rozbudowana o szereg nowych funkcji postulowanych przez użytkowników aplikacji, m.in.: odwzorowanie hierarchicznej struktury przedsiębiorstwa, grupowanie i zarządzanie flotą telefoniczną, korporacyjną książkę telefoniczną, zaawansowaną bramkę SMS. Klienci mają też możliwość pozyskania z systemu danych o rachunkach i billingach’ – mówi Grzegorz Salachna, Kierownik Działu Obsługi Klientów Kluczowych w Polkomtel S.A.
'Przy budowie aplikacji wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań IT dla sektora telekomunikacyjnego. Bazowaliśmy zarówno na naszych kompetencjach w tworzeniu dedykowanych systemów transakcyjnych, z których korzysta już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników w Polsce, jak i doświadczeniu w zakresie integracji systemów. Asystent jest aplikacją zbudowaną na platformie J2EE. W projekcie wykorzystano serwer aplikacyjny Websphere i bazę danych Oracle. Przy użyciu nowoczesnych metod MQSeries i Webservices, aplikacja współpracuje z kilkunastoma systemami wewnętrznymi Polkomtela: m.in. systemem bilingowym, ERP i hurtownią danych’ – dodaje Marcin Zagdański, Z-ca Dyrektora Produkcji Matrix.pl SA.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!