MCI Management S.A. kupiło większościowy pakiet udziałów w iplay.pl. Jest to pierwsza inwestycja firmy typu venture capital w serwis zajmujący się sprzedażą muzyki w Internecie
w Polsce. Fundusz zainwestuje w pierwszej fazie 150.000 PLN i będzie posiadał 51 % udziałów iplay.pl .
„MCI ma bogate doświadczenia związane z inwestycjami w e-commerce. Nasze spółki portfelowe Travelplanet.pl i Bankier.pl rozwijają się dynamicznie, Od dłuższego już czasu MCI interesowało się możliwością inwestycji w obszarze płatnej muzyki w Internecie. Uważamy, że ten rynek przez najbliższe kilka lat będzie charakteryzował się niezwykle dynamicznym rozwojem. Bardzo interesujący model biznesowy iplay.pl, ciekawe rozwiązania technologiczne oraz doświadczenie osób tworzących ten serwis spowodowało, że zdecydowaliśmy się na inwestycję w ten właśnie projekt” – powiedział Tomasz Czechowicz – prezes MCI.
iplay.pl to pierwszy polski, legalny internetowy serwis odsłuchowy, który rozpoczął działalność na początku września 2003 roku. Serwis działa zgodnie z prawem, ponieważ uzyskał zgodę właścicieli praw prezentowanej przez iplay.pl muzyki na emisję jej w Internecie. Dodatkowo z tytułu swojej działalności wnosi opłaty na rzecz artystów.
Muzyka w iplay.pl dostępna jest na zamówienie (on demand), dzięki czemu Internauci sami decydują o tym, którego utworu będą słuchać. Dzięki podpisaniu umów z czołowymi wytwórniami płytowymi z Polski z Australii, Danii i Hiszpanii, użytkownicy serwisu iplay.pl mają możliwość odsłuchiwania nie tylko pojedynczych utworów ale również całych płyt.
Zastosowanie specjalnego konwertera sprawia ,iż pliki muzyczne mają stosunkowo nieduże rozmiary przy jednocześnie bardzo dobrej jakości dźwięku, przez co z serwisu mogą swobodnie korzystać nawet osoby łączące się z Siecią poprzez modem.W ciągu pierwszych czterech dni od uruchomienia serwisu – iplay.pl odwiedziło ponad 35 000 Internautów.
„Dzięki partnerstwu z MCI Management S.A., iplay.pl pozyskał nie tylko kapitał, ale również know-how niezbędny do dalszego rozwoju. Dzięki temu porozumieniu użytkownicy Internetu w Polsce będę mieli dostęp do usług związanych z muzyką w Internecie na światowym poziomie, dostosowaną jednocześnie do warunków i gustów polskich użytkowników Sieci” – powiedział Tomasz Szladowski – prezes zarządu iplay.pl
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.