MediaFun i NewsPoint o marketingu szeptanym

Z analizy ilościowej, przeprowadzonej za okres 1 stycznia 2008 r. – 29 maja 2009 r. wynika, że zainteresowanie mediów marketingiem szeptanym utrzymywało się na niezmienionym poziomie do marca 2009 r., kiedy to liczba publikacji na jego temat uległa podwojeniu. Powodem był cykl artykułów na temat marketingu szeptanego, publikowany przez portal Gazeta.pl i Gazetę Wyborczą od 2 marca 2009 r., a dotyczący negatywnych praktyk w tym obszarze. Artykuły zainspirowały debatę na temat sposobu prowadzenia działań z obszaru marketingu szeptanego oraz potrzebę ustanowienia regulacji branżowych w formie Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego. Temat ten podchwyciły i zaczęły szeroko dyskutować także inne media.

Podobnie gorącym miesiącem był kwiecień 2009 r., kiedy to ilość publikacji na temat marketingu szeptanego jeszcze się zwiększyła. Co ciekawsze, nie wynikało to tylko z dyskusji branżowej i potrzeby regulacji w tym zakresie. Firmy Wizard i AdAction poinformowały o rozszerzeniu oferty marketingu szeptanego. Media branżowe publikowały także artykuły edukacyjne, czym właściwie jest marketing szeptany i jaka jest różnica pomiędzy nim a innymi formami marketingu – które często są ze sobą mylone. Grupa Adweb utworzyła własny internetowy panel dyskusyjny przeznaczony dla administratorów i moderatorów forów internetowych, a także narzędzie internetowe do prowadzenia kampanii marketingu szeptanego usta-usta. Niektóre firmy informowały, że  działania z zakresu marketingu szeptanego są elementem ich aktualnie prowadzonych kampanii komunikacyjnych (np. serwis roflcopter.pl).
27 marca, na fali debaty o marketingu szeptanym, odbyła się „Taka konferencja, rze muwie WOMM” zorganizowana przez Macieja Budzicha, autora bloga Blog.mediafun.pl. Relacje o konferencji pojawiły się zarówno na blogach, jak i portalach o tematyce marketingowej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top