Megabanner w Gazeta.pl

Opublikowano: 7 sierpnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Gazeta.pl jako pierwszy polski portal wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj bannera reklamowego o rozmiarach 300×600 pikseli. „Megabanner”, który jest ponad sześciokrotnie większy od tradycyjnego bannera 486×60, jest obecnie największym bannerem reklamowym w polskim Internecie. Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wykorzystanie tego nośnika reklamowego do swojej kampanii jest Telekomunikacja Polska SA.

„Megabanner” zmienia oblicze kampanii reklamowych w internecie. Przygotowując naszą ofertę wzorowaliśmy się na rozwiązaniach „New York Timesa”, który jako pierwszy na świecie, wiosną tego roku, zastosował na stronach serwisu NYT.com wielkie formaty bannerów, zajmujące niemal pół ekranu – mówi Paweł Wujec, zastępca dyrektora portalu Gazeta.pl.

Cechą „Megabannera” jest publikowanie go na stronie artykułowej w otoczeniu treści redakcyjnych. Dzięki temu nie zasłania on informacji, do których użytkownik chce dotrzeć, jak to się dzieje w przypadku np. pop-up’a.

„Megabanner” powstał przede wszystkim z myślą o wizerunkowych kampaniach reklamowych. Z badań wynika, że wielkość bannera ma pozytywny wpływ na jego skuteczność marketingową. Dzięki niestandardowym rozmiarom oraz bezpośredniej styczności z treścią artykułu kampanie realizowane przy użyciu „Megabannerów” będą cieszyły się dużą skutecznością. Ta forma reklamy już na starcie cieszy się dużym zainteresowaniem. Mamy klientów na kilka następnych kampanii z wykorzystaniem „Megabannera” – podkreśla Agnieszka Kukuła, dyrektor sprzedaży internetowej w portalu Gazeta.pl

Telekomunikacja Polska SA zakupiła kilkaset tysięcy odsłon „Megabannera”. Został on wykorzystany do promowania Pakietów Internetowych TP. Kampania TP SA będzie trwała w portalu Gazeta.pl przez cały sierpień.

Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie, zaproponowanej przez Gazeta.pl, innowacyjnej formy reklamy, gdyż nietypowy format bannera oraz jego rozmiary sprawiają, że użytkownik portalu ma dłuższy kontakt z reklamą. Dzięki temu bennerowi jest możliwy elegancki wizerunkowo przekaz – twierdzi Paweł Bodzon, Brand Manager Pakietów Internetowych TP.

http://www.gazeta.pl

Sylwester KozakMegabanner w Gazeta.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.