Platforma Mergeto.pl przygotowała raport poświęcony polskiemu rynkowi e-commerce, kładąc nacisk na analizę transakcji dokonywanych na rynku B2B.
Opracowanie Mergeto.pl zbiera nie tylko dane rządowe i pochodzące od znanych agencji badawczych, ale również̇ informacje przygotowane na zlecenie autorów. Raport ma być kompendium wiedzy na temat funkcjonowania oraz potencjału polskiego rynku e-commerce B2B i B2C.
Jak czytamy w opracowaniu, do kluczowych trendów e-commerce należą m.in. wykorzystywanie urządzeń́ mobilnych w e-handlu i media społecznościowe. Obserwowany jest tzw. mobile boom, a liczba transakcji dokonywanych za pomocą̨ urządzeń́ mobilnych, jak smartfon czy tablet, wzrosła w 2011 r. aż o 722 proc. Szacuje się̨, że wartość́ tych transakcji wyniosła w 2011 r. 640 mln zł, czyli prawie 4 proc. wszystkich zakupów internetowych B2C.
Raport potwierdza, że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się̨ w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce. Przemawiają za tym liczby: w 2009 r. jedynie 7 proc. całości obrotów polskich firm pochodziła z handlu elektronicznego, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosiła 13 proc. (dawało to Polsce 16. pozycję). Według danych szacunkowych, wartość́ polskiego e-commerce B2B wyniosła w 2011 r. 120 mld zł, co stanowiło aż ośmiokrotność́ wartości elektronicznych transakcji konsumenckich, ale zarazem tylko 5-6 proc. wszystkich transakcji B2B w Polsce. Dla porównania w USA, elektroniczny handel B2B ma 30 proc. udział w całym rynku. W roku bieżącym wartość́ polskiego rynku e-commerce wyniesie najprawdopodobniej 140 mld zł.
Z badania przeprowadzonego na użytkownikach platform internetowych B2B, wynika, że najchętniej kupują one za pośrednictwem tego kanału: materiały biurowe, surowce, materiały produkcyjne, produkty/usługi związane z eksploatowaniem majątku przedsiębiorstwa. Najrzadziej kupowane są zaś różnego rodzaju nadwyżki magazynowe.
Jeśli zaś chodzi o sprzedawców, to największa oferta dotyczy materiałów i surowców do produkcji, usług logistycznych, a także usług związanych z eksploatacją majątku firmy. Natomiast najrzadziej sprzedawane są materiały biurowe. Oznacza to, że najchętniej kupowany towar, jest najmniej chętnie sprzedawany, przekonują twórcy raportu.
W raporcie znajdują się informacje m.in. na temat: warunków funkcjonowania polskiego e-commerce, charakterystyka e-handlu konsumenckiego, wartość i potencjał rozwoju tego rynku, informacje o konsumencie, trendach, charakterystyce rynku B2B, analiza e-commerce B2B, przedsiębiorcy i ich percepcja korzyści i barier oraz wiele innych zagadnień z zakresu handlu elektronicznego.
Szczegółowy raport można pobrać na stronie www.mergeto.pl.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!