Microsoft testuje własny serwis mikroblogowy – OfficeTalk. Ma być on przeznaczony dla odbiorców korporacyjnych. I choć prace nad nim są dopiero we wczesnej fazie to nietrudno zauważyć łudzące podobieństwo do Twittera.
OfficeTalk jest tworzony przez OfficeLabs, dział Microsoftu zajmujący się realizacją projektów, których pomysły zrodziły się w samej korporacji.
Już pierwsze obrazki (widoczne poniżej) pokazują, że pomysł na serwis jest niemal identyczny jak ten znany z Twittera. Microsoft przekonuje jednak, że wszystko z powodu wczesnych prac nad projektem – i to właśnie dlatego OfficeTalk „wygląda bardzo podobnie do innych, dobrze znanych serwisów”.
Obecnie serwis jest testowany wewnątrz korporacji. Zainteresowane firmy mogą jednak zgłosić chęć sprawdzenia jego funkcjonalności poprzez dołączenie do programu pilotażowego.
Czego możemy spodziewać się po mikroblogu? Tworzenia profili, komunikacji w ok. 140 znakach, czytania informacji osób, które śledzimy, możliwość szukania znajomych. Jest jeszcze strumień z komunikatami pochodzącymi jedynie z danej firmy oraz wbudowany system skracania linków. Brzmi znajomo, prawda?
Microsoft zdaje sobie sprawę z popularności Twittera i faktu, że trudno byłoby wbić się z nowym rozwiązaniem zmieniającym reguły mikroblogowej gry. Zaproponuje więc zapewne bardzo podobne rozwiązanie, wspomagając je tylko dodatkowymi rozwiązaniami, jak usługi w chmurze, czy inne biznesowe funkcjonalności.
Nie jest to jednak łatwy rynek. Obok konkurencji samego Twittera, OfficeTalk będzie musiał się zmierzyć z innymi mikroblogami dla przedsiębiorstw, takimi jak Yammer, Socialcast, czy Present.ly. Czy uda mu się zdobyć popularność?
Źródła: ReadWriteWeb, OfficeLabs.com
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...