Microsoft będzie miał własnego mikrobloga dla firm

Opublikowano: 24 marca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Microsoft testuje własny serwis mikroblogowy – OfficeTalk. Ma być on przeznaczony dla odbiorców korporacyjnych. I choć prace nad nim są dopiero we wczesnej fazie to nietrudno zauważyć łudzące podobieństwo do Twittera.

OfficeTalk jest tworzony przez OfficeLabs, dział Microsoftu zajmujący się realizacją projektów, których pomysły zrodziły się w samej korporacji.

Już pierwsze obrazki (widoczne poniżej) pokazują, że pomysł na serwis jest niemal identyczny jak ten znany z Twittera. Microsoft przekonuje jednak, że wszystko z powodu wczesnych prac nad projektem – i to właśnie dlatego OfficeTalk „wygląda bardzo podobnie do innych, dobrze znanych serwisów”.

Microsoft będzie miał własnego mikrobloga dla firm 1

Microsoft będzie miał własnego mikrobloga dla firm 2

Microsoft będzie miał własnego mikrobloga dla firm 3

Obecnie serwis jest testowany wewnątrz korporacji. Zainteresowane firmy mogą jednak zgłosić chęć sprawdzenia jego funkcjonalności poprzez dołączenie do programu pilotażowego.

Czego możemy spodziewać się po mikroblogu? Tworzenia profili, komunikacji w ok. 140 znakach, czytania informacji osób, które śledzimy, możliwość szukania znajomych. Jest jeszcze strumień z komunikatami pochodzącymi jedynie z danej firmy oraz wbudowany system skracania linków. Brzmi znajomo, prawda?

Microsoft zdaje sobie sprawę z popularności Twittera i faktu, że trudno byłoby wbić się z nowym rozwiązaniem zmieniającym reguły mikroblogowej gry. Zaproponuje więc zapewne bardzo podobne rozwiązanie, wspomagając je tylko dodatkowymi rozwiązaniami, jak usługi w chmurze, czy inne biznesowe funkcjonalności.

Nie jest to jednak łatwy rynek. Obok konkurencji samego Twittera, OfficeTalk będzie musiał się zmierzyć z innymi mikroblogami dla przedsiębiorstw, takimi jak Yammer, Socialcast, czy Present.ly. Czy uda mu się zdobyć popularność?

Źródła: ReadWriteWeb, OfficeLabs.com

Dawid ZarazińskiMicrosoft będzie miał własnego mikrobloga dla firm

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.