Microsoft testuje własny serwis mikroblogowy – OfficeTalk. Ma być on przeznaczony dla odbiorców korporacyjnych. I choć prace nad nim są dopiero we wczesnej fazie to nietrudno zauważyć łudzące podobieństwo do Twittera.
OfficeTalk jest tworzony przez OfficeLabs, dział Microsoftu zajmujący się realizacją projektów, których pomysły zrodziły się w samej korporacji.
Już pierwsze obrazki (widoczne poniżej) pokazują, że pomysł na serwis jest niemal identyczny jak ten znany z Twittera. Microsoft przekonuje jednak, że wszystko z powodu wczesnych prac nad projektem – i to właśnie dlatego OfficeTalk „wygląda bardzo podobnie do innych, dobrze znanych serwisów”.
Obecnie serwis jest testowany wewnątrz korporacji. Zainteresowane firmy mogą jednak zgłosić chęć sprawdzenia jego funkcjonalności poprzez dołączenie do programu pilotażowego.
Czego możemy spodziewać się po mikroblogu? Tworzenia profili, komunikacji w ok. 140 znakach, czytania informacji osób, które śledzimy, możliwość szukania znajomych. Jest jeszcze strumień z komunikatami pochodzącymi jedynie z danej firmy oraz wbudowany system skracania linków. Brzmi znajomo, prawda?
Microsoft zdaje sobie sprawę z popularności Twittera i faktu, że trudno byłoby wbić się z nowym rozwiązaniem zmieniającym reguły mikroblogowej gry. Zaproponuje więc zapewne bardzo podobne rozwiązanie, wspomagając je tylko dodatkowymi rozwiązaniami, jak usługi w chmurze, czy inne biznesowe funkcjonalności.
Nie jest to jednak łatwy rynek. Obok konkurencji samego Twittera, OfficeTalk będzie musiał się zmierzyć z innymi mikroblogami dla przedsiębiorstw, takimi jak Yammer, Socialcast, czy Present.ly. Czy uda mu się zdobyć popularność?
Źródła: ReadWriteWeb, OfficeLabs.com
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.