Jeszcze nie opadł kurz po zamieszaniu związanym z nieudaną próbą przejęcia Yahoo! przez Microsoft, a firma z Redmond już próbuje swoich sił w nowym starciu. Tym razem na celowniku może znaleźć się portal AOL – pisze TechCrunch.
Zgodnie z przewidywaniami ekspertów MS zrezygnował z walki o Yahoo! Wrogie przejęcie kosztowałoby producenta systemu Windows zbyt dużo. Ale Microsoft nie zamierza rezygnować z prób wzmocnienia swojej pozycji w światowym internecie. Oczywistym ruchem byłby zakup AOL.
Portal może pochwalić się imponującą liczbą odsłon, ugruntowaną pozycją na rynku reklamowym. Posiada też właściciela, z którym znacznie łatwiej będzie się dogadać – to koncern medialny Time Warner. Podobno już trwają wstępne rozmowy. AOL dostało ostatnio małej zadyszki – MS może wykorzystać to do wynegocjowania niższej ceny.
Z drugiej strony na obecnym etapie Microsoft może rozmawiać ze wszystkimi (może poza Yahoo!). Negocjacje z AOL mogą być tylko zasłoną dymną mającą przeszkodzić w sojuszu między tym portalem a firmą Jerry’ego Yanga.
Tymczasem dyrektor wykonawczy Yahoo! traci grunt pod nogami. Zarząd portalu upoważnił we wtorek prezesa Roya Bostocka to wznowienia negocjacji z Microsoftem. Właśnie – Bostocka, nie Yanga (który został skrytykowany przez akcjonariuszy kiedy stwierdził, że nie wiedział o nowej ofercie MS – 33 USD za akcję).
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.