Microsoft daje możliwość wyboru przeglądarki

Opublikowano: 23 lutego 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Kiedy w grudniu ubiegłego roku Opera Software ogłosiła zwycięstwo po zakończonym przez Komisję Europejską śledztwie w sprawie praktykowania przez Microsoft tzw. pakietowania przeglądarki wiele mówiło się o jakościowej zmianie, którą będzie musiał wprowadzić koncern z Redmond. I tak też się stało – od przyszłego tygodnia ruszają testy ekranu wyboru przeglądarki, zapowiedział Dave Heiner, przedstawiciel firmy.

Użytkownicy Windowsa XP, Visty i 7 mieszkający w Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii będą mięli szansę w ciągu kilku najbliższych dni pobrać aktualizację, która wyświetli im specjalne okno wyboru przeglądarki. Microsoft zaakceptował sugestie Komisji Europejskiej i osoby korzystające z Internet Explorera zobaczą okno, w którym pokazana będzie możliwość zainstalowania pięciu najpopularniejszych aplikacji w kolejności losowej. Sam IE nie zostanie automatycznie odinstalowany, ale stanie się nieaktywny.

Wśród proponowanych przeglądarek znajdą się: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera oraz Safari. To jednak nie wszystko – użytkownicy będą mogli również zobaczyć dodatkowy panel, w którym wyświetlone zostaną opisy dwunastu, w tym nieco mniej popularnych, przeglądarek.

Microsoft daje możliwość wyboru przeglądarki 1

Obok opisów aplikacji znajdzie się możliwość pobrania i instalacji oprogramowania, uzyskania dodatkowych informacji oraz odłożenie decyzji do ponownego uruchomienia komputera.

Microsoft zapowiedział również, że podobny wybór dla użytkowników Windowsa ze wszystkich krajów Unii Europejskiej pojawi się na początku marca.

Źródło: microsoftontheissues.com

Dawid ZarazińskiMicrosoft daje możliwość wyboru przeglądarki

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.