Microsoft aktywny w branży domenowej. Firma przyznaje się do zakupu tagr.com, sprzedaje do.com, kupuje dotastic.com, a na Sedo wystawia ponad 100 nazw.
Firma Microsoft przyznała, że pod koniec 2010 roku kupiła domenę tagr.com za 10 tys. dolarów. Nazwa zaczęła być właśnie wykorzystywana do promocji produktu o nazwie Microsoft Tag, „nowego rodzaju kodu kreskowego, który łączy niemal wszystko w prawdziwym świecie z informacjami, rozrywką i interaktywnością na twoim telefonie komórkowym”.
Gigant z Redmond pozbyć się miał również jednej ze swoich „starych” domen: do.com. Rekordy whois zmieniły się niedawno – z Microsoftu wskazując na kalifornijską firmę Marksmen, która zajmuje się własnościami intelektualnymi. Do tej firmy należy również NameQuiver, serwis zajmujący się pośrednictwem w sprzedaży domen, który był brokerem transakcji Social.com za 2,6 mln dolarów.
Microsoft może korzystać z usług Marksmen – zmiana danych whois sugerować ma, że do.com została już sprzedana. Nie mamy jednak oficjalnych informacji na ten temat. Do.com zarejestrowana została w 1995 roku i do tej pory przekierowywała do wyszukiwarki Bing z wynikami wyszukiwania słowa „do”.
Możliwa sprzedaż do.com dziwić może jednak nieco dziwić w kontekście informacji o przygotowaniach do uruchomienia serwisu dotastic.com. Microsoft kupił nazwę na początku czerwca za nieznaną kwotę, a obecnie na stronie wyświetlana jest zapowiedź nadchodzącego serwisu, promowanego hasłem „Fun way to challenge your friends to get things done”. O projekcie nie wiemy nic więcej, ale wydaje się, że domena do.com mogłaby znacząco wspomóc jego promocję.
To nie jedyne domenowe ruchy Microsoftu. W ubiegłym miesiącu firma sprzedała nazwę HotList.com startupowi TheHotList.com. Obecnie zaś korporacja sprzedać chce ponad 100 domen za pośrednictwem platformy Sedo. Ich listę znaleźć można na stronie fpq.biz, która zawiera linki do Sedo.
Oczywiście powyższe transakcje to kropla w finansowym morzu Microsoftu, niemniej to ciekawe ruchy ze strony korporacji posiadającej ok. 39 tys. domen.
[Za: Microsoft, DomainNameWire, DotWeekly]
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.