Microsoft Office 365 w wersji dla instytucji rządowych

Opublikowano: 31 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Microsoft udostępnił pakiet Office 365 w wersji przeznaczonej dla instytucji rządowych. Lista certyfikatów sugeruje, że oprogramowanie przeznaczone będzie przede wszystkim dla rządu Stanów Zjednoczonych oraz krajów zrzeszonych w ramach Unii Europejskiej.

Microsoft Office 365 w wersji dla instytucji rządowych 1

Wersja rządowa pakietu Microsoftu nie różni się zasadniczo od swojej komercyjnej wersji. W skład pakietu wchodzą podstawowe programy jak Word, Excel i PowerPoint, a także inne aplikacje jak Exchange, Lync czy SharePoint.

Podstawowa różnica w stosunku do zwykłej wersji Office 365 opiera się na zgodności z certyfikatami wymaganymi przez instytucje rządowe. W skład listy zgodności z administracyjnymi wymogami znajdują się następujące certyfikaty:

  • ISO 27001;
  • SAS70 II;
  • UE Safe Harbor;
  • US Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA);
  • US Family Educational Rights and Privacy Act (FERPA);
  • US Federal Information Security Management Act (FISMA).

Microsoft prawdopodobnie chce przyciągnąć do użytkowania Office 365 przede wszystkim te instytucje rządowe, które wykorzystują najnowszą wersję standardowego pakietu, Office 2010. Jak zauważa VentureBeat, jeśli pakiet oparty na chmurze sprawdzi się pod względem bezpieczeństwa i możliwości współpracy w zespołach to niewykluczone, że zainteresują się tą wersją pakietu biurowego również duże korporacje.

Robert ZarychtaMicrosoft Office 365 w wersji dla instytucji rządowych

Podziel się!

O autorze

robert