Microsoft podpisał umowę poufności z Yahoo, dzięki której będzie mógł przyjrzeć się finansowej kondycji firmy. Czy to bardzo czytelny znak ponownego zainteresowania przejęciem?
Umowa poufności, o której jako pierwszy doniósł New York Times, pozwala Microsoftowi dołączyć do firm private equity takich jak Silver Lake czy TPG Capital, które mają bezpośredni i dokładny wgląd do wyników finansowych Yahoo. Może to świadczyć o tym, że Microsoft jest zainteresowany przejęciem Yahoo, a w dalszej kolejności – integracją jej usług ze Skypem, którego przejął w maju tego roku.
Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, kiedy Microsoft zbliża się do Yahoo. W październiku pojawiły się doniesienia o prowadzonych rozmowach; podobne odbywały się w 2008 roku, ale zakończyły się fiaskiem. Już od 2009 r. firmy mają podpisane porozumienie o współpracy, na mocy którego domyślą wyszukiwarką Yahoo jest Bing.
Przejęcie Yahoo może budzić jednak obawy udziałowców Microsoftu. Z jednej bowiem strony oznaczałoby dostęp do portalu z dużym ruchem, ale z drugiej – Yahoo nie jest raczej biznesem z dużym potencjałem rozwojowym.
Microsoft nie musi być jedyną firmą zainteresowaną kupnem Yahoo. Pojawiają się głosy, że na taki krok zdecydować może się AOL. Tim Armstrong, szef AOL, miał o tym rozmawiać z najważniejszymi udziałowcami. Potencjalnym inwestorem mogą być również chiński gigant Alibaba oraz rosyjski Digital Sky Technologies.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.