Potwierdziły się nieoficjalne informacje na temat zakupienia przez Microsoft serwisu podróżniczego Farecast. Gigant z Redmond miał zapłacić za witrynę 115 milionów USD – podał TechCrunch.
Fakt przejęcia potwierdził w swoim blogu dyrektor wykonawczy Farecast Hugh Crean. Pierwsze plotki na ten temat pojawiły się w ubiegłym tygodniu za sprawą pisma „Seattle Post Intelligencer” (Farecast ma swoją siedzibę właśnie w Seattle, w stanie Waszyngton). Gazeta podała także kwotę 115 mln jako wartość transakcji.
Co ciekawe przejęcie nie miału wrogiego charakteru. Podróżniczy serwis otrzymał w ostatnim czasie kilka propozycji sprzedaży i wybrał tę sformułowaną przez Microsoft. Gigant z Remond był mocno zainteresowany technologią witryny, która pozwala na „przewidywanie” kosztów biletów lotniczych – napisał VentureBeat.
Dzięki temu użytkownik nie tylko wie, gdzie jest najtaniej, ale dodatkowo jest informowany czy opłaca się czekać tydzień albo dwa na korzystniejsze połączenie. W ramach pakietu premium strona gwarantuje ceny biletów, które sama przewidziała – wyjaśnia TechCrunch.
To nie pierwsze wielkie przejęcie w branży e-turystycznej. W grudniu 2007 wyszukiwarka podróżnicza Kayak kupiła za 193 mln USD swojego rywala – serwis Sidestep.
Źródło: TechCrunch/VentureBeat
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!