Microsoft podczas konferencji SXSW przedstawił finalną wersję przeglądarki Internet Explorer 9. Ma być piękniej, szybciej i nowocześnie. A jak wyszło w praktyce?
Microsoft chce by dziewiąta odsłona Internet Explorera nadała nowy blask marce popularnej przeglądarki. Argumentem ma tu być przede wszystkim minimalistyczny, elegancki interfejs, który pozwalać ma na koncentrowaniu się na „najważniejszym – stronach internetowych”.
Najlepsze doświadczenia sieciowe oferuje Windows z Internet Explorerem – mówił podczas konferencji SXSW Dean Hachamovitch z Microsoftu.
Po ponad dwóch latach prac i wielu miesiąców testów programiści Microsoftu przygotowali dojrzały produkt z nowym silnikiem skryptowym (o nazwie Charka), sprzętową akceleracją renderowania grafiki i zaawansowaną integracją z systemem operacyjnym Windows – przede wszystkim z „siódemką”. Przeglądarka ma być również zgodna ze standardami HTML5.
Wśród nowych funkcji aplikacji warto wymienić: przypinanie witryn do paska Windows 7, odświeżone rozmieszczenie kart, nowy system powiadomień o aktualizacjach i dodatkach, ochrona przed śledzeniem, filtr SmartScreen czy pasek adresowy One Box, który ma „podpowiadać” użytkownikom ułatwiając wyszukiwanie interesujących treści.
Zainteresowanie nową wersją przeglądarki było ogromne od samego początku. Wersję beta aplikacji pobrano aż 40 mln razy i do tej pory zainstalowana była na 2 proc. komputerów z systemem Windows 7. I choć nie jest dostępna jeszcze w aktualizacjach systemowych (pobrać można ją z tej strony) to z pewnością wkrótce stanie się jedną z najpopularniejszych tego typu aplikacji wśród użytkowników Windowsa.
Microsoft nie rewolucjonizuje rynku przeglądarek, korzysta raczej ze sprawdzonych rozwiązań konkurentów – głównie aplikacji Chrome i Firefox. Firmie udało się jednak dokonać poważnego jakościowego skoku względem poprzednich wersji przeglądarki. I choćby z tego powodu nowy Internet Explorer zasługuje na uwagę i sprawdzenie.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.