Microsoft wprowadza Windows 64-bit

Opublikowano: 21 grudnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Microsoft wprowadza wersję testową systemu operacyjnego Windows x64 Release Candidate 1. Nowy produkt, wyposażony w 16 terabajtów pamięci wirtualnej, pozwoli programistom tworzyć nowe, bardziej wydajne i efektywne aplikacje. Windows x64 RC 1 zaprojektowano dla procesorów Athlon 64 i Opteron AMD64 firmy Advanced Micro Devices oraz Pentium 4 i Xeon z technologią Extended Memory 64 Technology firmy Intel.

Nowy Windows x64 RC1 zawiera 64-bitowe wersje Windows XP Professional oraz Windows Server 2003 x64. System Windows x64 jest kompatybilny zarówno z 64-bitowymi, jak i 32-bitowymi aplikacjami, oferuje jednak dodatkowe możliwości niedostępne dla komputerów starszej generacji. Dzięki procesorom 64-bitowym użytkownik może korzystać z wersji Windows x86 i x64 na tym samym sprzęcie komputerowym.

‚Przejście na technologię 64-bitową daje 16-cie terabajtów czystej przestrzeni adresowej, gdzie system operacyjny umieszcza dane i programy. Zostaną zniesione limity istniejące dla adresów 32-bitowych. Nowe systemy będą wykazywać się również znaczącą szybkością, co wpłynie na istotna redukcje czasu potrzebnego do tworzenia nowych narzędzi’ – powiedział Krzysztof Florczak, Windows Client Business Group Lead z Microsoft Polska.

Przewiduje się, że systemy 64 – bitowe będą już w najbliższych latach ogólnie obowiązującym standardem. Wskazuje na to cena sprzętu komputerowego z 64 – bitowym systemem operacyjnym, zbliżająca się do poziomu kosztu zakupu sprzętu 32 – bitowego. Już dzisiaj w USA w niektórych większych sklepach można nabyć sprzęt 64 – bitowy i 32 – bitowy w podobnej cenie.

http://www.microsoft.com/poland/

Sylwester KozakMicrosoft wprowadza Windows 64-bit

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.