Microsoft wśród najbardziej prestiżowych marek w Polsce

Microsoft zajął drugie miejsce w rankingu Superbrands
oraz czwarte w rankingu Business Superbrands w tegorocznej, trzeciej już edycji konkursu na najbardziej prestiżowe i rozpoznawalne marki w Polsce. Firma po raz trzeci z rzędu uplasowała się w czołówce najlepszych brandów w Polsce, pnąc się w zestawieniu konsekwentnie w górę. Tegoroczni zwycięzcy wybrani zostali przez dwie Rady Marek, złożone z przedstawicieli biznesu i mediów, a także konsumentów w głosowaniu internetowym.
Tytuł Superbrands przyznawany jest markom, które osiągnęły najlepszą reputację w swojej dziedzinie, oferują konsumentom znaczące, emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią o ich przewadze nad markami konkurencyjnymi. Na całym świecie wyróżnienia wręczane w ramach projektów organizowanych pod patronatem organizacji Superbrands, traktowane są jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek. Microsoft znalazł się w czołówce najlepszych Marek w Polsce już po raz trzeci – zajmując w pierwszej edycji rankingu 8 miejsce, w drugiej edycji – piąte miejsce oraz drugie w zestawieniu Superbrands i czwarte w zestawieniu Business Superbrands w tegorocznej, trzeciej edycji.

„Kryteria rankingu, zakładające wybór najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek zarówno przez jury, jak i konsumentów potwierdzają silną rozpoznawalność marki Microsoft w świadomości klientów na polskim rynku. Dobra reputacja, a także pozytywne skojarzenia z brandem są dla nas równie ważne, jak dobre wyniki sprzedaży. Cieszy nas bardzo wysoka pozycja w rankingu oraz to,
że z każdym rokiem pniemy się w nim w górę. Bedziemy nadal pracować nad budowaniem pozytywnego wizerunku w świadomości użytkowników naszych produktów” – powiedziała Katarzyna Wiśniewska, Marketing & Communication Manager w polskim oddziale Microsoft.

Proces selekcji Superbrands rozpoczyna się od stworzenia ogólnego zestawienia, liczącego około 5.000 marek, które w kolejnym etapie zostaje zawężone do 1.500 głównych brandów. Początkowa lista tworzona jest w oparciu o niezależne badania rynku, jak również przy użyciu odpowiednich baz i statystyk zawierających dane o sprzedaży, kwoty przeznaczone na reklamę itd. Lista po wstępnej selekcji wysyłana jest do niezależnych sędziów wchodzących w skład Rady Marek, którzy oceniają kolejne pozycje na liście w skali 1-20, bazując na swojej subiektywnej opinii na temat siły marketingowej poszczególnych marek. Po podliczeniu punktów marki, które osiągają wyznaczoną granicę zostają nagrodzone tytułem Superbrand.

„Superbrands to światowa organizacja działająca od ponad 13 lat w 80 krajach. Organizacja ma za zadanie promować i nagradzać najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek. Microsoft to jedna z najwyżej ocenionych marek przez ekspertów i konsumentów w każdej edycji programu Superbrands w Polsce. Od pierwszej edycji znajduje się wśród 10 najwyżej ocenionych marek. Microsoft również regularnie pojawia się w albumach Superbrands. Historię marki można przeczytać m.in. w I edycji albumu Superbrands Polska, oprócz tego Microsoft gościł w wydaniu brytyjskim, czeskim, egipskim, francuskim, niemieckim, holenderskim, węgierskim, włoskim, norweskim, szwedzkim albumów Superbrands” – powiedziała Nina Kowalewska-Motlik, Prezes New Communications, wyłącznego partnera organizacji Superbrands w Polsce.

W tegorocznej edycji zorganizowano po raz pierwszy w Polsce towarzyszący rankingowi Superbrands ranking Business Superbrands – zestawienie marek z sektora B2B. Business Superbrands to projekt, który ma na celu wybór najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek business to business obecnych na naszym rynku. Tegoroczni zwycięzcy zostali wyłonieni przez Radę Marek spośród 1000 kandydatów do tytułu Business Superbrand.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry