W ramach cyklicznego badania rynku elektronicznego handlu detalicznego w Polsce przeprowadziła w lutym 2003 roku szóstą już edycję badania polskich sklepów internetowych. Wyniki badania opracowano w formie raportu „eHandel B2C w Polsce”.
Obecnie w Polsce działa 660 sklepów internetowych. W ostatnim półroczu ich liczba zmalała o 90. Zdaniem analityków I-Metrii zmniejszanie się liczby sklepów internetowych jest spowodowane racjonalizacją nastrojów wokół eBiznesu. Choć tempo spadku liczby sklepów zwiększyło się w ostatnich sześciu miesiącach, analitycy uważają, że nie należy spodziewać się „dramatycznego spadku ich liczebności w najbliższych latach”.
Obroty polskiego eHandlu rosą, ale nadal zmniejsza się liczba sklepów internetowych. 87 proc. badanych sklepów twierdzi, że przynosi zyski.
Zdaniem ekspertów stali klienci sklepów internetowych są głównym źródłem wzrostu ich obrotów. W ostatnim półroczu wzrósł o ponad 10 punktów procentowych odsetek sklepów, które premiują swoich stałych klientów. Obecnie 72 proc. sklepów internetowych premiuje swoich stałych klientów.
Komunikat o raporcie zawierający dane do pobrania w dziale Download
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.