Money.pl portalem finansowym nr 1 w Polsce wg Megapanel

Opublikowano: 13 stycznia 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Ponad pół miliona użytkowników miesięcznie daje Money.pl pierwsze miejsce w kategorii ‚Biznes, finanse, prawo’ – według ogłoszonych właśnie wyników standardu badania polskiego internetu ‚Megapanel PBI/Gemius’.

Wczoraj poznaliśmy długo oczekiwane wyniki Megapanelu. Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. oraz Gemius S.A. stworzyły unikalne narzędzie, pozwalające precyzyjnie oceniać rzeczywistą aktywność internautów. To badanie – obejmujące swoim zasięgiem wszystkie portale ogólnotematyczne, tematyczne, serwisy i witryny oraz akceptowane przez liczące się instytucje związane z rynkiem internetowym w naszym kraju – tworzy standard badań polskiego internetu.

Megapanel umożliwia porównanie wszystkich graczy rynku internetowego wg tych samych kryteriów. W kategorii ‚Biznes, finanse, prawo’ liderem jest Money.pl z wynikiem 521 tys. użytkowników. Za nim kolejno plasują się: Bankier 310 tys., eGospodarka 133 tys., Twoja Firma 113 tys. (źródło: Megapanel, próba: październik 2004r).

– Pierwsze miejsce Money.pl według badania Megapanel to dla nas bardzo dobra wiadomość, chociaż nie jest ona zaskoczeniem – mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR Money.pl. – Jest to raczej dowód ciągłego umacniania się portalu na pozycji lidera w kategorii finanse i biznes w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat. Dynamiczny wzrost oglądalności, obserwowany zwłaszcza w 2004 roku, zawdzięczamy przede wszystkim konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju portalu. Wśród elementów, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu należy wymienić: rozbudowanie kontentu o nowe treści – powstały nowe serwisy i działy – systematyczny wzrost poziomu merytorycznego prezentowanych w portalu treści, a także zwiększenie wydatków na marketing, zwłaszcza na działania on-line. W 2004 r. odnotowaliśmy wzrost wydatków w tym zakresie w stosunku do 2003 r. o ponad 100%, głównie wykorzystując do promocji narzędzia oferowane przez: Onet, Google, WP, Netsprint, Gadu Gadu, Tlen oraz inne serwisy. W poprzednim roku zwiększyliśmy w dużym stopniu również wydatki na marketing off-linowy – dodaje Piotr Krawiec.

Zwiększenie liczby użytkowników nie oznacza utraty dobrego profilu. Badania pokazują, że Money.pl ma jeden z najlepszych profili biznesowych w polskim internecie. W grupie ponad 0,5 miliona internautów dominuje grupa ‚biznes’, zwłaszcza menedżerowie, przedsiębiorcy, specjaliści oraz osób o dochodach wyższych niż przeciętne.

Wzrost popularności Money.pl przekłada się na sukces finansowy portalu. Wg wstępnych wyliczeń w roku 2004 firma wypracowała przychód na poziomie 3,5 mln zł, to jest blisko dwukrotnie więcej niż w roku 2003 (1,82 mln zł) i ponad czterokrotnie więcej niż w roku 2002 (0,79 mln zł). Przychody z e-reklamy kształtowały się w 2004 r. na poziomie ponad 1 mln zł (po upustach, rabatach i bez barterów), co stanowi wzrost w stosunku do 2003 r. o 108%. Ten poziom przychodów z reklamy gwarantuje Money.pl udział w rynku e-reklamy w Polsce na poziomie 1,4% (cały rynek reklamy internetowej w 2004 r. wg CR Media warty był 75 mln zł). Zysk netto wyniósł 0,45 mln zł, co oznacza wzrost o 73% w stosunku do roku 2003.

http://www.money.pl

Sylwester KozakMoney.pl portalem finansowym nr 1 w Polsce wg Megapanel

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.