Ponad pół miliona użytkowników miesięcznie daje Money.pl pierwsze miejsce w kategorii 'Biznes, finanse, prawo’ – według ogłoszonych właśnie wyników standardu badania polskiego internetu ’Megapanel PBI/Gemius’.
Wczoraj poznaliśmy długo oczekiwane wyniki Megapanelu. Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. oraz Gemius S.A. stworzyły unikalne narzędzie, pozwalające precyzyjnie oceniać rzeczywistą aktywność internautów. To badanie – obejmujące swoim zasięgiem wszystkie portale ogólnotematyczne, tematyczne, serwisy i witryny oraz akceptowane przez liczące się instytucje związane z rynkiem internetowym w naszym kraju – tworzy standard badań polskiego internetu.
Megapanel umożliwia porównanie wszystkich graczy rynku internetowego wg tych samych kryteriów. W kategorii 'Biznes, finanse, prawo’ liderem jest Money.pl z wynikiem 521 tys. użytkowników. Za nim kolejno plasują się: Bankier 310 tys., eGospodarka 133 tys., Twoja Firma 113 tys. (źródło: Megapanel, próba: październik 2004r).
– Pierwsze miejsce Money.pl według badania Megapanel to dla nas bardzo dobra wiadomość, chociaż nie jest ona zaskoczeniem – mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR Money.pl. – Jest to raczej dowód ciągłego umacniania się portalu na pozycji lidera w kategorii finanse i biznes w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat. Dynamiczny wzrost oglądalności, obserwowany zwłaszcza w 2004 roku, zawdzięczamy przede wszystkim konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju portalu. Wśród elementów, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu należy wymienić: rozbudowanie kontentu o nowe treści – powstały nowe serwisy i działy – systematyczny wzrost poziomu merytorycznego prezentowanych w portalu treści, a także zwiększenie wydatków na marketing, zwłaszcza na działania on-line. W 2004 r. odnotowaliśmy wzrost wydatków w tym zakresie w stosunku do 2003 r. o ponad 100%, głównie wykorzystując do promocji narzędzia oferowane przez: Onet, Google, WP, Netsprint, Gadu Gadu, Tlen oraz inne serwisy. W poprzednim roku zwiększyliśmy w dużym stopniu również wydatki na marketing off-linowy – dodaje Piotr Krawiec.
Zwiększenie liczby użytkowników nie oznacza utraty dobrego profilu. Badania pokazują, że Money.pl ma jeden z najlepszych profili biznesowych w polskim internecie. W grupie ponad 0,5 miliona internautów dominuje grupa 'biznes’, zwłaszcza menedżerowie, przedsiębiorcy, specjaliści oraz osób o dochodach wyższych niż przeciętne.
Wzrost popularności Money.pl przekłada się na sukces finansowy portalu. Wg wstępnych wyliczeń w roku 2004 firma wypracowała przychód na poziomie 3,5 mln zł, to jest blisko dwukrotnie więcej niż w roku 2003 (1,82 mln zł) i ponad czterokrotnie więcej niż w roku 2002 (0,79 mln zł). Przychody z e-reklamy kształtowały się w 2004 r. na poziomie ponad 1 mln zł (po upustach, rabatach i bez barterów), co stanowi wzrost w stosunku do 2003 r. o 108%. Ten poziom przychodów z reklamy gwarantuje Money.pl udział w rynku e-reklamy w Polsce na poziomie 1,4% (cały rynek reklamy internetowej w 2004 r. wg CR Media warty był 75 mln zł). Zysk netto wyniósł 0,45 mln zł, co oznacza wzrost o 73% w stosunku do roku 2003.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.