Jak ustalił Money.pl blogerzy, właściciele hobbystycznych stron www czy forów dyskusyjnych, którzy zamieszczą linki sponsorowane lub banery reklamowe, mogą zapłacić grzywnę i zaległe podatki za niezgłoszenie działalności gospodarczej. Czy to kolejny absurd prawny?
Linki sponsorowane, banery reklamowe, bądź inne formy zarabiania na stronach www zyskują coraz większą popularność. Mało który z właścicieli prywatnych stron zdaje sobie jednak sprawę, że taka działalność ma wszelkie cechy działalności gospodarczej – która podlega obowiązkowej rejestracji. Ta zaś wiąże się z odprowadzaniem podatków oraz składek na ZUS.
Przykładowo, gdy właściciel strony poświęconej książkom zamieści na niej reklamę branżowej księgarni, która będzie mu płacić za kliknięcia w odnośnik do siebie – fiskus może uznać to za prowadzenie działalności, zdefiniowanej przez ustawę „O swobodzie świadczenia działalności gospodarczej”.
Większość umów zawieranych w ramach tak zwanej reklamy kontekstowej, takiej jak umieszczanie linków sponsorowanych dostarczanych przez Google, nie wiąże się z podpisaniem umowy zlecenia ani o dzieło. Ponadto, jeśli zawierane są one z podmiotem zagranicznym, nie odprowadza on za nas zaliczek na podatek, bo nie jest uprawniony ani upoważniony do rozliczania się z polskim fiskusem.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.