Ponad połowa polskich małych i średnich firm zamierza poszerzyć swoją obecność w internecie o sprzedaż produktów lub usług – wynika z badania przeprowadzonego przez portal Firmy.net.
Badanie Firmy.net przeprowadzono w dniach 6-10 stycznia br. (z wykorzystaniem ankiety internetowej) na 3441 przedsiębiorstwach zarejestrowanych w portalu. Uczestnikami badania byli przedstawiciele przedsiębiorstw, które zatrudniają do 10 osób (w 79%) oraz których oferta jest skierowana do osób prywatnych (64%) lub firm (57%). Ofertę badanych firm stanowiły usługi (w 73% przypadków) oraz produkty (w 40% przypadków).
Większość (52%) badanych przedsiębiorców przyznaje, że internet pomaga im dotrzeć do klientów, pośrednio przekładając się na wzrost wielkości sprzedaży. W przypadku aż 21% firm zamieszczenie oferty w sieci wpływa w znaczącym stopniu na poziom sprzedaży oraz ma bezpośrednie przełożenie na liczbę otrzymywanych zamówień i zapytań ze strony klientów. Spora cześć badanych przez Firmy.net przedsiębiorców (18%) traktuje internet wizerunkowo, zdając sobie sprawę, że profesjonalna, nowoczesna firma nie może sobie dziś pozwolić na „internetowy niebyt”. Dla 6% firm internet jest już teraz głównym źródłem sprzedaży, a tylko 1 firma na 100 nie potrzebuje go, by sprzedawać swoje produkty czy usługi. Aż 51% badanych przez Firmy.net deklaruje, że ma w planach sprzedaż produktów lub usług przez internet. 16% nie ma takiego zamiaru.
Przedsiębiorcy dostrzegają rolę internetu w promowaniu swojej oferty, wciąż jednak bardzo„zachowawczo” planują swoje wydatki na kampanie online. Z badania Firmy.net wynika, że budżet na reklamę internetową ponad połowy (63%) małych i średnich firm w 2010 roku nie przekroczy 1000 zł. Tylko 4% badanych zamierza poświęcić na ten cel więcej niż 5000 zł. W poprzednich latach przedsiębiorcy znacznie odważniej planowali swoje budżety na tę formę promocji. Dla porównania jeszcze w październiku 2008 roku aż 20% firm przebadanych przez portal Firmy.net zamierzało wydać na reklamę online więcej niż 5000 zł rocznie.
„Widać, że małe i średnie firmy wyraźnie dostrzegają szanse, jakie niesie umieszczenie towarów na wirtualnych półkach. Sprzedaż przez internet to w końcu nie tylko znaczna redukcja kosztów związanych z utrzymaniem biura oraz personelu, ale także stała (24h/dobę) dostępność oferty i szerszy jej zasięg. Jeśli chodzi o promocję w internecie, dla firm z sektora MSP liczyć się będą przemyślane i skuteczne działania, które nie wymagają dużych środków finansowych. Niewielkie budżety, jakimi z reguły dysponują takie przedsiębiorstwa, jeszcze się skurczyły, co jest na pewno skutkiem kryzysu. Bardzo trudno jest mądrze zagospodarować tak niewielkie środki, ale przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, dają one szansę, by móc skutecznie promować się w sieci” – podsumowuje Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...