Marketing Automation nie jest chwilowym trendem, ale przyszłością w świecie marketingu. To potężne narzędzie, które w znaczący sposób ułatwia pracę zespołów oraz pozwala na realizację skutecznych kampanii reklamowych. Czym tak naprawdę jest Marketing Automation i dlaczego warto wdrożyć automatyzację do działań marketingowych?

Co to jest Marketing Automation?
Marketing Automation pozwala na definiowanie reguł automatyzacji, czyli reagować na konkretne zdarzenia na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu narzędzia czynności wykonywane są automatycznie, według ustalanego wcześniej scenariusza. Dzięki automatyzacji możemy pozyskiwać informacje na temat użytkowników, monitorować ich działania, zachowania i prowadzić spersonalizowane działania marketingowe.
Marketing Automation nie jest jedynie narzędziem wykorzystywanym przez marketingowców, ale również dział sprzedaży, ułatwiając zamianę pozyskanych leadów w klientów. Umożliwia również szczegółową analizę poszczególnych działań reklamowych i ocenę skuteczności reguł automatyzacji i konkretnych kampanii reklamowych. Dzięki Marketing Automation można wypracować optymalne rozwiązania w celu zwiększenia sprzedaży.
Dlaczego warto automatyzować działania marketingowe?
Narzędzie do automatyzacji marketingu pozwala lepiej poznać odbiorców, segmentować bazę, a następnie realizować kampanie reklamowe oparte o zainteresowania, oczekiwania, potrzeby czy zachowania użytkowników. W tym kontekście niezwykle ważna jest personalizacja przekazów reklamowych – dostosowane treści do odbiorców są o wiele bardziej angażujące i skuteczne.
Dzięki zgromadzonym danym, system może wysyłać do posegmentowanej bazy odbiorców powiadomienia push, newslettery, kierować reklamy Google Ads, śledzić zachowanie użytkowników w mediach społecznościowych, badać zaangażowanie potencjalnych i obecnych klientów.
Odpowiednie treści reklamowe będą docierać do osób najbardziej zainteresowanych – tzw. gorące leady, czyli zaangażowani użytkownicy są szczególnie skłonni do dokonania zakupu w sklepie online. Więcej informacji na temat Marketing Automation można znaleźć na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.