Na grupach najczęście o AutoMapie

Opublikowano: 14 października 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Ze wszystkich dostępnych w Polsce systemów do nawigacji satelitarnej AutoMapa jest najczęściej poruszanym tematem przez Internautów. Monitoring grup dyskusyjnych przeprowadzony został przez firmę Media Explorer.

Monitoringiem zostało objętych 50 grup dyskusyjnych w okresie od 1 do 30 września 2005 r. Najczęściej poruszanym tematem był wybór odpowiedniego zestawu do nawigacji oraz porady dotyczące funkcjonalności oprogramowania. Jeżeli chodzi o system do nawigacji satelitarnej to najczęściej dyskutowano na temat AutoMapy® (71 razy) i Garmina (32 razy), następne w kolejności były GPMapa (8 razy), TomTom (7 razy) oraz Destinator i MapaMap (po 6 razy).

'Pierwszym etapem badania było zdefiniowanie listy monitorowanych fraz oraz zakresu tematycznego monitorowanych grup. Frazy te nie muszą być dokładne co do znaku – umożliwia to śledzenie słów w formie odmienionej. Hasło 'AutoMapa' na przykład, w dyskusji pojawia się jako 'AM' lub 'auto mapa', itd. Wybór grup dyskusyjnych dokonany został na podstawie wcześniejszej analizy. Chodziło o wyselekcjonowanie tych grup, na których najczęściej pojawiają się tematy związane z GPS i programami do nawigacji.' – mówi Piotr Harwas, wiceprezes Media Explorer.

Do badania wykorzystany został autorski system Media Explorer umożliwiający poznanie opinii internautów na temat osoby, firmy, instytucji, produktu czy usługi. System monitorujący dokonywał cyklicznego, automatycznego przeglądu wybranych grup dyskusyjnych. Po zakończeniu każdego przeglądu, generował raport w formie e-maila. W raporcie znajdowały się opinie zawierające monitorowane frazy wraz z informacjami o nich (grupa dyskusyjna, autor opinii, data i godzina nadania). Wyniki były następnie analizowane i weryfikowane przez zespół doświadczonych konsultantów.

Sylwester KozakNa grupach najczęście o AutoMapie

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.