Z danych zebranych przez Acxiom Polska w 2004 roku wynika, że najczęściej wybieranym sposobem finansowania był kredyt ratalny. Ponad 15% gospodarstw domowych, które odpowiedziały na ankietę Acxiom, skorzystało z tej formy finansowania. Niewiele mniej (14%) zaciągnęło pożyczki gotówkowe, natomiast posiadanie kredytów mieszkaniowych i samochodowych zadeklarowało po 3% gospodarstw. Prawie 18% polskich rodzin korzysta także z kart kredytowych, chociaż liczba ich użytkowników jest dwukrotnie niższa niż kart płatniczych.
26% respondentów wyraziło zainteresowanie pożyczkami gotówkowymi, które w głównej mierze chcieliby przeznaczyć na wymianę sprzętu RTV/AGD (57% odpowiedzi), bieżące rachunki (38% wskazań) oraz specjalne wydarzenia – święta i uroczystości rodzinne (20%).
41% konsumentów nie zamierza korzystać z pożyczek gotówkowych z tego względu, iż z reguły nie pożyczają pieniędzy (48%), mają już debet w banku (33%) lub korzystają z pomocy rodziny lub znajomych (24%).
Profil pożyczko i kredytobiorców jest w dużej mierze pochodną wymagań stawianych im przez instytucje finansowe. Naturalnym ograniczeniem jest tzw. zdolność kredytowa i wiek, którą można zaobserwować na przykładzie pozycji zawodowej. I tak na przykład emeryci/renciści korzystają głównie z pożyczek gotówkowych i kredytów ratalnych – dwukrotnie rzadziej posiadają kredyt samochodowy czy mieszkaniowy, co jest domeną pracowników biurowych i kadry menedżerskiej.
Posiadacze kredytów mieszkaniowych i samochodowych to osoby o lepszej sytuacji materialnej – znacznie więcej wskazań we wszystkich przedziałach dochodu powyżej 1800 zł. Kredytobiorcy przeznaczają też większe kwoty na tygodniowe zakupy, które zwykle robią w hiper i supermarketach. Znacznie częściej spędzają urlop za granicą – tylko 12% pożyczkobiorców wybiera inne niż Polska miejsce na swoje wakacje, podczas gdy odsetek wśród korzystających z kredytów mieszkaniowych (28%) i samochodowych (35%) jest znacznie wyższy.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.