Internetowy serwis AukcjeKredytowe.pl w I kwartale 2008 r. umożliwi negocjowanie oprocentowania lokat bankowych przez Internet.
Zawirowania na światowych rynkach przejawiające się spadkami na giełdach, w tym na GPW, skłaniają prywatnych inwestorów do bardziej ostrożnego lokowania swoich oszczędności. W ocenie bankowców, lata 2006 i 2007 były latami giełdy i funduszy inwestycyjnych, rok 2008 będzie natomiast rokiem lokat. Najczęściej wykorzystywaną metodą sprzedaży lokat jest oferowanie ich aktualnym klientom banku, np. posiadaczom ROR-ów. Słabnąca dynamika wzrostu może jednak świadczyć o zbliżających się granicach możliwości sprzedaży wewnętrznej i skłonić bankowców do bardziej aktywnego poszukiwania rezerw gotówkowych.
– To dobry moment na wprowadzenie lokat do systemu aukcyjnego – mieliśmy wiele sygnałów od naszych użytkowników, że chętnie widzieliby ten produkt na aukcjach. Z kolei banki będą w najbliższym roku będą musiały walczyć o klienta oferując coraz lepsze warunki cenowe przy wykorzystaniu niestandardowych metod pozyskiwania klientów – twierdzi Rafał Skarżyński dyrektor zarządzający projektem AukcjeKredytowe.pl.
Dla klientów, zasady wystawiania aukcji lokat będą proste. Wystarczy podać kwotę proponowanego depozytu, okres na jaki chcemy zdeponować pieniądze oraz ustalić termin zakończenia licytacji. Na aukcje odpowiadać będą banki, podając wysokość proponowanego oprocentowania i zasady kapitalizacji odsetek. Użytkownik, po wybraniu najkorzystniejszej oferty, otrzyma od zwycięskiego banku umowę ustanowienia lokaty, którą po podpisaniu odeśle do banku. Warunkiem otwarcia lokaty będzie wpłacenie środków na numer rachunku wskazany w umowie.
– Obniżenie kosztów dystrybucji produktów przez Internet pozwoli bankom na zwiększenie oferowanej stopy zwrotu o kilkadziesiąt punktów bazowych. Dla klienta oznacza to większe zyski – przez rok można będzie zarobić dzięki aukcjom nawet od 50 do 100 p.b. (0,5 – 1%) więcej niż na standardowej lokacie – bez ryzyka straty zainwestowanych pieniędzy – twierdzi Katarzyna Zakolska manager projektu.
Serwis www.AukcjeKredytowe.pl od ponad dwóch lat umożliwia internautom negocjowanie warunków kredytu hipotecznego przez Internet.
– Co miesiąc nasi użytkownicy otwierają aukcje na kwotę odpowiadającą średniej wartości wniosków kredytowych, przyjmowanych przez największych pośredników kredytowych – mówi Marcin Malinowski, prezes AukcjeKredytowe.pl – banki doceniają ten potencjał i najaktywniejsze z nich uczą się to wykorzystywać.
Od połowy 2006 roku w serwisie zarejestrowało się ponad 15 000 osób, wartość kredytów zaciągniętych przez klientów korzystających z sytemu wyniosła 75 mln zł.
W 2008 roku serwis będzie się również rozwijał w kierunku social lending – formy usług finansowych, które swoją premierę w Polsce będą miały jeszcze tej zimy.
– W naszym modelu oprzemy się na potencjale powstającej wokół serwisu społeczności – osób bez obaw wykorzystujących internet do zarządzania swoimi finansami – opowiada o planach serwisu Rafał Skarżyński – Będziemy chcieli umożliwić naszym Użytkownikom wybór różnych form inwestowania kapitału, w tym bezpieczne lokaty o wysokiej stopie zwrotu, osiągniętej dzięki skróceniu drogi między pożyczkodawcą a pożyczkobiorcą.
W drugiej połowie roku dla twórców platformy priorytetem będzie wprowadzenie do licytacji nowych produktów, m. in. funduszy inwestycyjnych. – Będziemy bacznie przyglądać się powstającym projektom social lending, jednak zważywszy na powolny wzrost wartości pożyczek udzielanych w tym systemie w różnych częściach świata nie spodziewamy się szybkiego rozpowszechnienia w Polsce. Obecnie uzyskiwane wyniki sprzedaży produktów bankowych w połączeniu z podobną do SL wysokością marży, pozwolą najbliższym czasie utrzymać przez AukcjeKredytowe.pl pozycję lidera w segmencie internetowych aukcji finansowych w Polsce – dodaje Skarżyński.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.