NetSprint Information Access Platform – nowa usługa od NetSprint

Opublikowano: 4 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

NetSprint wprowadził narzędzie do wyszukiwania i kontekstowej prezentacji treści w serwisach internetowych – NetSprint Information Access Platform. Rozwiązanie przeznaczone jest przede wszystkim dla dużych wydawców online (np. portali informacyjnych) dążących do optymalnego wykorzystania posiadanych treści. NetSprint IAP poprawia użyteczność serwisów internetowych oraz ułatwia ich użytkownikom dotarcie do wszystkich interesujących ich informacji. Wdrożenie sytemu przekłada się na istotny wzrost liczby użytkowników i oglądalności portali, a w rezultacie na wzrost przychodów reklamowych.

NetSprint Information Access Platform to zintegrowane rozwiązanie, które pozwala na wyszukiwanie i kontekstowe prezentowanie treści na serwisach internetowych, a także wyświetlanie na nich reklam kontekstowych. Nowe rozwiązanie łączy w sobie cztery moduły: wyszukiwarkę, moduł Artykułów Powiązanych (ang. Related Articles), moduł Stron Tematycznych (ang. Topic Pages) oraz reklamę kontekstową. NetSprint Information Access Platform obsługuje serwisy internetowe w 3 wersjach językowych: polskiej, angielskiej i norweskiej. Wkrótce platforma będzie przystosowana do obsługi serwisów w 15 językach. Jeszcze w tym roku planowane są wdrożenia poza granicami Polski.

Funkcjonalności NetSprint Information Access Platform
Zaawansowana lingwistycznie wyszukiwarka umożliwia szybkie odnalezienie adekwatnych informacji pochodzących ze wszystkich serwisów wydawcy. Moduł wyszukiwarki pozwala na intuicyjną prezentację wyników wyszukiwania z opcją sortowania po wielu atrybutach. Dużym usprawnieniem dla procesu wyszukiwania jest również możliwość ograniczenia przeszukiwania do określonej kategorii tematycznej.

Moduł Artykułów Powiązanych (ang. Related Articles) pozwala na prezentację powiązanych kontekstowo linków i treści, pochodzących z różnych źródeł należących do tego samego wydawcy (np. przy artykule dotyczącym nowego modelu telefonów Nokia w sposób automatyczny mogą być prezentowane inne artykuły, wpisy z forum, produkty i ogłoszenia drobne związane z tą tematyką). Z kolei moduł Stron Tematycznych (ang. Topic Pages) umożliwia automatyczne budowanie stron i wortali tematycznych powiązanych z określonym tematem (np. Barack Obama, kredyty hipoteczne lub sprowadzanie samochodów z zagranicy). Moduł dynamicznie prezentuje wszystkie treści pochodzące z zasobów wydawcy użytkownikowi zainteresowanemu danym zagadnieniem. Rozwiązanie wpływa również bardzo pozytywnie na dostępność i pozycję serwisów wydawcy w wyszukiwarkach internetowych (np. Google lub NetSprint).

Reklama kontekstowa na serwisach internetowych to reklamy wyświetlające się w wynikach wyszukiwania lub na poszczególnych serwisach – zawsze w powiązaniu z zapytaniem użytkownika lub z treścią czytanego właśnie artykułu. Poprzez umieszczenie tego typu reklamy na swoich serwisach wydawca ma szansę znacznie zwiększyć swoje przychody reklamowe. W ramach wdrożenia NetSprint IAP wydawcy mogą również skorzystać z programu Adkontekst Premium, który oprócz emisji reklam umożliwia im także sprzedaż boksów kontekstowych na serwisach własnych lub w całej sieci Adkontekst.

Sylwester KozakNetSprint Information Access Platform – nowa usługa od NetSprint

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.